پرواز تهران به جهرم استان فارس و بالعکس با نشستن نخستین هواپیما از تهران در فرودگاه جهرم پنجشنبه 25 آبان 96 در این مسیر آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 16 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:این پرواز را شرکت هواپیمایی هما انجام داد که مدت زمان پرواز تهران به جهرم یک ساعت و31 دقیقه است. 
قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران به جهرم 136هزارو300 تومان است و فعلا یک روز در هفته انجام می شود. 
در آیین ویژه برقراری این پرواز، فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) گفت: 
هواپیمایی که امروز در مسیر جهرم به پرواز درآمد هواپیمای ATR با موتور جت است که در صنعت هواپیمایی به شاپرک مشهور است و ایمنی بالایی دارد و دارای حداقل میزان سوخت با حداقل طول بال و حداقل میزان آلایندگی محیط ‌زیست است. 
وی ادامه داد:‌هر شهری فرودگاهی پویا داشته باشد نمایانگر اقتصاد فعال منطقه است و استقبال مردم نیز مهم است. 
ما قول می‌دهیم در صورت استقبال مردم و تواتر پرواز، نظم پروازها را به بهترین شکل تضمین و تامین کنیم. 
همچنین رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:راه‌اندازی پروازها و فرودگاه مطالبه عمومی مردم بوده است و تیمی که امروز به عنوان میهمان در جهرم حضور دارند سیاستگذاران هواپیمایی کشور هستند که با دید مثبت به شهرستان جهرم آمده‌اند. 
محمدرضا رضایی کوچی افزود:‌ بحث توسعه فرودگاه جهرم با هماهنگی ارگان‌های مختلف به بهترین نحو ممکن انجام شده و بزودی عملیات اجرایی ترمینال جدید فرودگاه جهرم آغاز خواهد شد و افزایش باند فرودگاه جهرم نیز با تملک زمین‌ها انجام خواهد شد‌. 
وی ادامه داد:‌ استقبال مردم از پروازها بسیار مهم است و برنامه ‌ریزی کرده‌ایم با استقبال مردم پرواز سه روز در هفته شود. 
رحمت الله مه ‌آبادی مدیرعامل فرودگاه‌های کشور در این مراسم گفت:‌با خرید هواپیماهای جدید زمینه‌ خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی و جابه‌جایی بهتر مردم امکان‌پذیر و پروازهای قطع ‌شده فرودگاه جهرم نیز دوباره انجام شد. 
وی بیان کرد:‌ کلنگ ‌زنی ترمینال جدید فرودگاه جهرم به مساحت 1500 مترمربع به زودی صورت می گیرد. 
علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم گفت:‌ منطقه ویژه اقتصادی جهرم با فعالیت مجدد فرودگاه رونق خواهد گرفت و می توان با اطمینان گفت فرودگاه کلید پیشرفت اقتصاد جهرم خواهد بود. 
فرماندارویژه جهرم افزود:با توجه به اینکه جهرم به عنوان قطب کشاورزی و درمانی استان بوده و 18هزار دانشجو غیر بومی در این شهرستان حضور دارند ٬ افتتاح فرودگاه بیش از پیش به رونق منطقه کمک خواهد کرد. 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور 11 شهریور 96 در آیین بهره‌ برداری از پروژه‌های عمرانی و تجهیزاتی فرودگاه جهرم اعلام کرده بود: زیرساخت‌های هوانوردی این فرودگاه کامل است و نیازمندی خاصی در این زمینه وجود ندارد. 
رحمت‌الله مه‌ آبادی اظهار داشت:توسعه تجهیزات و زیر ساخت‌های فرودگاه جهرم در گرو فعال شدن پروازها و متناسب با رشد و استقبال از آن است. 
وسعت این فرودگاه که درسال 1348 تاسیس شد 124هکتار است که براساس توافق های صورت گرفته 80هکتار دیگر به آن افزوده می شود‌. 
فرماندار ویژه جهرم در آیین 11 شهریور گفته بود: ‌طی چهار سال گذشته 14میلیارد ریال برای تجهیز این فرودگاه هزینه شده است. 
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار