رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه از افزایش تعداد گونه‌های جانوری منطقه بهرام گور خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 21 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد رستگار رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه اظهار کرد: آمار‌های بدست آمده از سرشماری پاییزه امسال منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه، حکایت از رشد همه گونه‌های جانوری پستانداران دارد.

وی ادامه داد: افزایش چشمگیر تعداد گورخر ایرانی به بیش از ۸۵۰ رأس و حدود ۲ هزار رأس از گونه‌های کل، بز، قوچ و میش در این سه روز ثبت شد و آمار گونه جبیر که از حیوانات حفاظت شده است، نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بسیارخوبی داشت.

احمد رستگار با بیان اینکه گونه‌های گربه سانان و سگ سانان که از گونه‌های موجود در این منطقه حفاظت شده و پارک ملی هستند، نیز رشد خوبی داشته اند، اضافه کرد: امنیت بهتر و بیشتر، کنترل و حفاظت از گله‌های پستانداران در زمان‌های مهاجرت به مرز استان‌های کرمان و یزد را از عوامل رشد و بهبود نسبی در وضعیت گونه‌ها دانست.

وی تصریح کرد: بنابر اعلام سرشماری پاییزه سال ۱۳۹۶ شمسی که مطابق هرساله در ۶۰ درصد از مساحت این منطقه حفاظت شده ۴۰۸ هزار هکتاری انجام شد و آمارگیری امسال با برنامه ریزی، گروه بندی و توزیع فرم‌های ثبت آمار حیات وحش برای هر گروه آغاز و سپس برای مستند کردن حیات وحش موجود فیلم و عکس تهیه شد.

رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه گفت: سرشماری امسال زیر نظر اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل محیط زیست استان فارس و با همکاری جمعی از محیط بانان دیگر شهرستان‌ها و تعدادی از اعضای تشکل‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت انجام شد و در این سرشماری و پایش امسال افرادی از اداره نی ریز، پارک ملی بختگان، فسا، استهبان و سازمان‌های مردم نهاد (NGO هایی) از شهرستان‌های سیرجان و نی ریز به همراه تعدادی ازعکاسان حیات وحش اکیپ‌ها را برای مستند سازی همراهی کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار