قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:‌107 پزشک متخصص به چرخه ارایه خدمات درمانی فارس پیوستند تا به مناطق محروم استان خدمات رسانی کنند.
کد خبر: ۵۲۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 21 November 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر عبدالخالق کشاورزی سه شنبه اظهار داشت: پزشکانی که به شهرستان های استان فارس اعزام می شوند با تاکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در چهارچوب اخلاق پزشکی می بایست زمینه تکریم بیماران را فراهم کنند.
وی ادامه داد:‌این پزشکان با تسریع در رسیدگی به حال بیماران وکاهش اعزام بیمار به مرکز استان در چهارچوب اقتصاد مقاومتی در دستورهای پزشکی و تجویزهایی که انجام می دهند موارد تکریم در نظر بگیرند و با توجه به شرایط مالی بیمار و اقتصاد خانواده، دستورهای پزشکی را لحاظ کنند به گونه ای که از نظر علمی نیز کم و کسری در درمان بیمار ایجاد نشود. 
کشاورزی با بیان اینکه بیشترین تاکید برانجام درمان های بومی و علمی است که با هم تلفیق می شوند گفت:با توجه به اینکه بیشترین افرادی که به ویژه در سیستم های دولتی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، افراد نیازمندی هستند که از نظر اقتصادی ممکن است مشکلاتی داشته باشند بحث نخست ما تکریم بیماران است.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: کاهش اعزام بیمار به مرکز استان و درمان در همان شهرستان و مشاوره با استادان مرکز استان از دیگر تاکیداتی است که به پزشکان متخصص جدید توصیه شده است.
وی اضافه کرد : پزشکان متخصص می بایست در هر ساعتی که فراخوانده می شوند و نیاز است بر بالین بیمار با سرعت عمل بالا حاضر شوند. 
کشاورزی گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته، شیراز بیشترین امکانات و تجهیزات پزشکی را در کشور جذب کرده است، در حالت معمول بر اساس سطح بندی مشکلی در زمینه امکانات و تجهیزات پزشکی در شهرستان هایی که متخصصان حضور دارند نداریم. 
او اظهار داشت:‌همان گونه که ما پزشکان و تیم درمانی و تیم دانشگاه متعهد هستیم تا برای کاهش دردهای بیماران و کاهش مشکلات تلاش کنیم، از سایر مسئولان محلی، استانی و مسئولان سیاسی و نمایندگان مجلس در شهرستان ها می خواهیم به کمک جامعه پزشکی بیایند تا با کمک آنها بتوانیم مقداری از تعهداتی را که نسبت به جامعه پزشکی داریم جامه عمل بپوشانیم. 
دکتر کشاورزی اضافه کرد :این متخصصان از ابتدای آذر در نقاط مختلف استان در 18 رشته تخصصی در محل های مشخص شده خدمت دهی را آغاز می کنند، تخصص این پزشکان بیشتر در رشته های داخلی، زنان و جراحی است و در سایر رشته ها نیز بر اساس نیازی که وجود داشته است جذب نیرو انجام گرفته و توزیع نیروی انسانی در استان انجام شده است.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : متخصصان جدید از پزشکان بومی های استان و همچنین کسانی هستند که از استان های دیگر متقاضی حضور در استان فارس بوده اند و بر اساس برنامه وزارت بهداشت جذب شده اند و بیش از 95 درصد این متخصصان نظر خودشان بوده که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به کار شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار