طرح ساخت باغ موزه مشاهیر و مرکز فرهنگی سعدی برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شد.مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: طرح ساخت باغ موزه مشاهیر شیراز به عنوان بخشی از طرح توسعه حافظیه با کاربری فرهنگی و گردشگری به مدت ۳ سال در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 26 November 2017
وی ادامه داد: با واگذاری این طرح بزرگ، بخش خصوصی به مدت ۱۳ سال و نیم از فضای تجاری و پارکینگ بهره برداری خواهد کرد و موزه نیز در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

مصیب امیری با بیان اینکه در طرح باغ موزه مشاهیر، ایجاد نارنجستان، ساخت و نصب مجسمه و تندیس‌ها و سردیس‌های بزرگان ادب و فرهنگ ایران و جهان، پیش بینی شده است، اضافه کرد: این طرح مشتمل بر ۴۸ باغ چهارنارنج به منظور معرفی ۴۸ تن از مشاهیر ادبی، فرهنگی و هنری ایران و جهان ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح باغ موزه مشاهیر به معرفی بزرگان ادبی ایران و جهان از جمله حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی، فردوسی، سنایی غزنوی، خیام، مولانا، ملک الشعرای بهار، نیما یوشیج، صائب تبریزی، گوته، هگل، شکسپیر، تولستوی، تاگور و دانته می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس درخصوص واگذاری مرکز فرهنگی سعدی به بخش خصوصی گفت: این طرح نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با رقم ۶ میلیارد تومان به بهره بردار بخش خصوصی واگذار شد تا در مدت ۲ سال ساخته شود.

امیری تصریح کرد: در این واگذاری تنها قسمت‌های خدماتی و تجاری در اختیار بهره بردار قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه مرکز سعدی شناسی در راستای فعالیت‌های پژوهشی، معرفی شخصیت و آثار دانشمند ارزنده شیخ اجل سعدی شیرازی ساخته می‌شود، افزود: این طرح به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع در یک طبقه شامل آمفی تئاتر، فضا‌های پژوهشی - اداری و کتابخانه بنا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح به دلیل قرار گرفتن در مجاورت آرامگاه سعدی و جلوگیری از تأثیر منفی بصری بر محوطه و ساختمان آرامگاه، در زیر زمین اجرا و بام آن نیز بصورت بام سبز ساخته خواهد شد.

امیری گفت: ساخت این مرکز هیچگونه آسیبی از نظر منظر فرهنگی و تاریخی برای معماری آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی ندارد و در ضلع شمالی آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی بنا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار