سرپرست دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه همکاری ادارات و دانشگاه موفقیت استان را به همراه دارد، گفت: امروز فقط ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه استفاده می‌شود .
کد خبر: ۵۳۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 02 December 2017
ابراهیم گشتاسبی‌راد در مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر استانی فارس در شیراز گفت: شکل‌گیری دانشگاه‌های نسل سوم با هدف کارآفرین شدن دانشگاه‌ها بود.

وی افزود: راه‌اندازی دانشگاه‌های کار آفرین در دنیا نیازمند اساتید بزرگ بود و همچنین افرادی در سطح ادارات که نیازهای خود را به دانشگاه‌ها اعلام کنند .

سرپرست دانشگاه شیراز با بیان اینکه رشد و توسعه پایدار نیازمند دو بال مستحکم است، گفت: یک بال در دانشگاه هاست و دیگری در اداره‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌ها چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه رابطه صنعت و دانشگاه رابطه خوبی نبوده، یکی از مشکلات را این چنین بیان کرد که سازمان‌ها و کارخانه‌ها به دلیل مصرف زدگی احتیاجی به طرح جدید نداشتند و همیشه مصرف کننده تولیدات بیگانه بودند.

گشتاسبی راد با بیان اینکه تحریم باعث روی آوردن صنعت به سمت دانشگاه‌ها شد، گفت: در بحث هوشمندسازی کنترل ترافیک شیراز زمینه‌ای فراهم شد که آمار خطاهای رانندگی را به دنبال داشت؛ این موفقیت به دلیل تکیه بر دانش و پژوهش‌های دانش‌پایه بود.

در ادامه این مراسم دکتر علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: باید تحقیق و پژوهش را جزو اولویت‌ها، در تمام مراحل و همه بخش‌ها قرار داد.

وی با این اعتقاد که پژوهش بدون ارتباط بین بخشی امکان‌پذیر نیست، گفت: ارتباط بین علم، دانشگاه و صنعت باید برقرار شود تا توسعه‌ پایدار را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: بالغ بر 50 غرفه در نمایشگاه هفته‌ پژوهش، ایجاد شد که در آن دانشگاه‌ها، موسسه‌های تحقیقاتی و مراکز آموزش‌عالی و اداره‌ها، دست‌آوردهای پژوهشی خود را در آن عرضه کردند.

حبیب‌آگاهی همچنین گفت: امسال و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در فارس از 45 پژوهشگر برتر در حوزه‌های مختلف قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار