رئیس هیئت اسکی استان فارس گفت: بارش برف در سپیدان هنوز برای راه اندازی پیست های اسکی در سپیدان کافی نیست تا اسکی بازان بتوانند به ورزش مورد علاقه خود بپردازند وافتتاح آنهانیاز به بارش برف مناسب دارد.
کد خبر: ۵۳۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 02 December 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:محمد یزدانپناه رئیس هیئت اسکی استان فارس درگفتگو با خبرنگارما با اشاره به شرایط رشته اسکی در شهرسان سپیدان اظهار داشت: شهرستان سپیدان با داشتن آب و هوای کوهستانی و پیست های اسکی در این شهرستان دارای پتانسیل ورزش اسکی است.

رئیس هیئت اسکی استان فارس با اشاره به آموزش اسکی گفت: طبق روال سال‌های گذشته با آموزش‌وپرورش شهرستان تفاهم‌نامه ای منعقد شده و سنین زیر ۱۵ سال به‌طور رایگان و با ارائه معرفی‌نامه از مدارس، آموزش می بینند.

یزدانپناه عنوان کرد: همچنین دانشگاه‌ها و ادارات دولتی نیز می‌توانند در قالب گروه‌های چند نفره با ارائه معرفی‌نامه و مراجعه به هیئت با تخفیف‌های خوبی از امکانات پیست های موجود در نگین زاگرس استفاده کنند.

وی با اشاره به ریزش برف در سپیدان در هفته گذشته بیان کرد: پس از ریزش برف شاهد موج تیوب سواری توسط علاقه‌مندان بودیم که اتفاقات ناگواری نیز در این زمینه رخ داد.از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم به فرزندان خود اجازه تیوب سواری ندهند، گفت: این تفریح ایمن نیست و هرلحظه احتمال هر اتفاق و شکستگی دست‌وپا و ضربه مغزی شدن وجود دارد.

یزدانپناه بابیان اینکه هنوز پیست فارس راه‌اندازی نشده است، گفت: برف لازم برای راه‌اندازی پیست فارس وجود ندارد اما به‌طورقطع با دو یا سه بارش مناسب دیگر در فارس پیست راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس هیئت اسکی استان فارس یادآور شد: پیست  های اسکی شهرستان سپیدان درفواصل 5و15کیلومتری اردکان مرکز شهرستان سپیدان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های توریستی و تفریحی استان فارس وجنوب کشور محسوب می‌شود و  یکی از پیست های بین المللی در کشور است که دارای برند جهانی است. بارش برف در سپیدان هنوز برای راه اندازی پیست  های اسکی در سپیدان کافی نیست تا اسکی بازان بتوانند به ورزش مورد علاقه خود بپردازند. 
وی بیان داشت: به دلیل بارش کم برف در پیست اسکی تربیت بدنی وپولادکف فعلا پیست آماده بازگشایی نیست.
رئیس هیئت اسکی استان فارس در همین زمینه افزود: پیست های اسکی شهرستان سپیدان در روز قابلیت سرویس دهی به دو هزار نفر را به لحاظ وسعت پیست دارد و دارای آمادگی صد درصد برای پذیرایی از ورزشکاران از اقصی نقاط کشور است که امید است شاهد ورزشکاران در این عرصه باشیم. وبا توجه به شروع فصل بارش وآغاز زمستان دستگاه های پیست اسکی بازبینی شده اند و منتظر بارش برف هستیم تا شروع به فعالیت کنیم گرچه تاکنون برف باریده است اما قابل استفاده برای پیست اسکی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار