مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس با اشاره به پرداخت دو برابر سهم بیمه‌شده توسط دولت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بر لزوم استفاده از این ظرفیت برای زیرپوشش بیمه‌ای قرار گرفتن این قشر تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 03 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: حسن کمالی  در جلسه‌ای که با حضور فرماندار اقلید، دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاها و نماینده بخشداری‌ها در سالن شهید بهمن شریفی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: توجه به مسائل و مشکلات جامعه روستایی، عشایر و کشاورز در رأس فعالیت‌های دولت تدبیر و امید قرار دارد.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب خدمات ارزنده‌ای به اقشار مختلف مردم ارائه شد که گسترش نظام بیمه‌ای یکی از این خدمات است.

کمالی به شرایط کاری و حرفه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر که موجب می‌شود آن‌ها بیشتر از شهرنشینان در معرض حوادث و بیماری قرار گیرند اشاره کرد و گفت: با توجه به توان مالی ضعیف‌تر این قشر و اینکه زیرپوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشتند، دولت در سال 83 تصمیم به حمایت بیمه‌ای از کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گرفت.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس ادامه داد: این طرح در سال 84 آغاز به فعالیت کرد تا با زیرپوشش قرار دادن کشاورزان، عشایر و روستاییان آن‌ها نیز پس از طی مراحل قانونی همانند سایر بیمه شوندگان صندوق‌های بیمه‌ای دیگر بازنشسته شده و یا از مزایای دیگر این صندوق بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نوع کار و تحصیلات برخی از روستاییان و عشایر و عدم دسترسی آن‌ها به رسانه‌های گروهی و... از بی‌اطلاعی این قشر از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سخن گفت و بر لزوم همراهی مسؤولان محلی در اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی افراد از این طرح تأکید کرد.

کمالی به حمایت دولت از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره و تصریح کرد: هیچ صندوق بیمه‌ای به اندازه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از حمایت دولت برخوردار نیست.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس بابیان اینکه شهرستان اقلید قطب کشاورزی استان است که شغل بیش از 85 درصد از مردم این شهرستان کشاورزی است، عنوان کرد: تنها حدود 5 هزار نفر از مردم این شهرستان زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارد.

وی از عدم استفاده از فرصت‌ها انتقاد کرد و همت و همراهی تمام مسؤولان محلی برای ترویج و تبلیغ این صندوق و تشویق روستاییان، کشاورزان و عشایر از این ظرفیت را خواستار شد.

 ویژگی‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس در پرداخت دو برابر سهم بیمه‌شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای و دریافت مستمری پیری پس از 15 سال پرداخت حق بیمه و داشتن 65 سال سن از دیگر مسائلی بود که کمالی در این جلسه به آن اشاره کرد.

گفتنی است، این جلسه با پرسش شرکت‌کنندگان از شرایط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و ابهامات موجود و پاسخگویی مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس ادامه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار