سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تغییر سبک زندگی و مصرف انرژی به‌‌ویژه قند و چربی، بیماری‌ها افزایش‌یافته وهزینه اقتصاد کشور برای درمان بیماری‌ها چند برابر شده است.
کد خبر: ۵۳۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 03 December 2017
تابناک فارس بهنقل از فارس: علی بهادر  در آیین سالروز جهانی غذا در سخنانی اظهار داشت: با مهاجرت روستائیان به‌شهرها نحوه سبک زندگی تغییریافته و مصرف انرژی به‌‌ویژه قند، چربی و بیماری‌ها افزایش‌یافته و هزینه اقتصاد کشور برای درمان بیماری‌ها چند برابر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در طی 10 سال گذشته تاکنون 500 میلیون جمعیت شهری معادل یک‌هشتم جمعیت دنیا مهاجرت کرده‌اند که برای جلوگیری از این روند باید دست‌اندرکاران و کارشناسان گام‌های اساسی بردارند.

وی خاطر‌نشان کرد: فرهنگ‌سازی  و ایجاد فضا‌های مناسب برای تولید در صنایع غذایی و نیز خرید محصول غذایی که بر روی آن نشانگر نصب‌شده باشد از چاقی جلو‌گیری می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: داشتن علائم تولید محصول‌های غذایی سالم، ارتقاء بسته‌‌‌‌‌‌‌‌بندی تعامل با اراده‌‌ کل جهاد کشاورزی و دام‌پروری و نیز جلوگیری از رقابت‌های غیر‌سالم در تولید غذا، افزایش زیرساخت‌های کشاورزی در روستا‌ها و نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه تولید مواد غذایی از دیگر عوامل  جلوگیری از ورود غذا‌های غیرسالم به سبد مصرف مردم است.

بهادر بیان‌داشت: با همدلی و هماهنگی  بین تمامی دستگاه‌ها و تولیدکنندگان مواد غذایی مصرف غذای سالم در جامعه  افزایش  پیدا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار