اسامی چهار شهر نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در استان فارس اعلام شد.
کد خبر: ۵۳۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 03 December 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در میان کاندیدا‌های پایتختی کتاب ایران، امسال شهر‌های اوز، صدرا، آباده و شیراز به نمایندگی از استان فارس در چرخه رقابت کسب عنوان پایتختی کتاب قرار می‌گیرند.
بهزاد مریدی با بیان اینکه انسجام دستگاهی، مهمترین ویژگی‌است که به عنوان شاخص در نظر گرفته می‌شود ، افزود: خلاقیت، درگیر کردن عامه مردم در ترویج کتابخوانی و اینکه چقدر کودکان، نوجوانان و جوانان، بر اثر این طرح‌ها به کتابخوانی رو آورده باشند از شاخصه‌های انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب است.
وی ادامه داد: اجرای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی، حمایت از برنامه ها، پیشنهاد‌های جدید و اثر بخش پایدار برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: پایتخت کتاب ایران عنوانی است که هرسال به شهری اعطا می‌شود که بر اساس نظر هیات داوران بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشد.
مریدی گفت: این طرح با مشارکت برخی از نهاد‌های دولتی و غیردولتی ازجمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه اجرا می‌شود.
وی افزود: شهر و روستا‌های منتخب، علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت می‌کنند.
در دوره‌های اول، دوم و سوم شهر‌های اهواز و نیشابور و بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار