سعد الله نصیری: با توجه به اینکه شیراز نیز در زمینه ادبیات مشهور بوده و دیار شعرا، فلاسفه و اندیشمندان است و از جایگاه ویژه داشته بین شهرهای جهان برخوردار است به دنبال معرفی آن به عنوان شهر خلاق ادبیات جهان هستیم.
کد خبر: ۵۳۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 03 December 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:سعدالله نصیری قیداری در حاشیه برگزاری پیش‌همایش، همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی اظهار داشت: تاکنون دو شهر ایران به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته‌اند که رشت به عنوان شهر خلاق در زمینه تغذیه و اصفهان نیز به عنوان شهر خلاق جهان در زمینه صنایع دستی معرفی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شیراز نیز در زمینه ادبیات مشهور بوده و دیار شعرا، فلاسفه و اندیشمندان است و از جایگاه ویژه داشته  بین شهرهای جهان برخوردار است به دنبال معرفی  آن به عنوان شهر خلاق ادبیات جهان هستیم.

 دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: در این راستا با تشکیل کارگروهی ویژه در دانشگاه شیراز که از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، استادان تاریخ و ادبیات تشکیل پرونده در این زمینه را انجام می‌دهند.

 نصیری با اشاره به اینکه در شبکه شهرهای خلاق جهان، محوریت پیگیری امور بر عهده شهرداری‌ها است گفت:  در این زمینه شهرداری شیراز نقش بسیار مهمی دارد و  با توجه به علاقه‌مندی شهردار شیراز به این موضوع، امیدواریم که به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه استانداری فارس نیز به عنوان متولی امور استان پیگیری روند انتخاب شیراز به عنوان شهر خلاق ادبیات جهان در برنامه داشته و اعلام آمادگی کرده است، گفت:  علاوه بر ثبت شهر خلاق ادبیات در رابطه با چاپ گلستان سعدی به زبان انگلیسی نیز برنامه ریزی شده و این مهم نیز انجام می‌شود.

 دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بیان کرد: انتخاب شهرهای خلاق هر دو سال یک بار در کنفرانس عمومی  یونسکو انجام می‌شود که باید تمام این موارد در سال  2019 که زمان برگزاری کنفرانس بعدی است به نتیجه برسد.

 وی با بیان اینکه مراحل ارزیابی مفصل و سخت دارد خاطرنشان کرد:  امسال توانستیم بعد از سه سال دانشگاه جندی‌شاپور  ایران را به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان با 1750 سال سابقه در یونسکو به ثبت برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار