قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اظهار اینکه :حضور کمرنگ روحانیت و مسئولان در ساعات قبل یا بعد از نماز در مساجد را علت دیگری برای عدم حضور شایسته مردم در این مکان مقدس عنوان کرد
کد خبر: ۵۳۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 03 December 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه:قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس در خصوص چرایی تعداد اندک مساجد در شیراز و فارس و عدم رسیدگی به مساجد گفت: یکی از معضلاتی که نه تنها در شهر و استان ما بلکه در سراسر کشور وجود دارد کم رونقی مساجد است.

حجت الاسلام علی سقاچی با اظهار اینکه جوانان تمایلی برای حضور در مساجد ندارند، بیان کرد: هرگاه یک مدیر و تصمیم گیرنده و یا یک جریان فرهنگی مسئولیت مسجد را پذیرفت مساجد از این حالت فعلی بیرون می آیند و مردم به خصوص جوانان بیش از گذشته به مسجد مراجعه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعمیر مساجد با مدیریت مشترک، سلیقه و اندیشه متفاوت به درستی اداره نمی شوند، تصریح کرد: متاسفانه مساجد متولی های زیادی دارند، به عنوان مثال اداره اوقاف، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی، کانون مساجد و بسیج از جمله نهادها و مجموعه هایی هستند که خود را متولی مسجد می دانند.

این کارشناس مذهبی در ادامه اظهار داشت: منظور از تعمیر مساجد ساخت و ساز نیست، بلکه شلوغ شدن مسجد به معنی تعمیر است.

سقاچی بیان کرد: هر گاه نیمی از حاضران در مسجد برای نماز و دیگر امور مذهبی و فرهنگی، از نسل جوان بودند معلوم می شود که آن مسجد زنده و بانشاط است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس خادم های پیر و کم حوصله را علت دیگر کم رونق بودن مساجد دانست و گفت: امروزه اگر خادمی جوان، متدین، خوش سیما باشد و قرآن شناس باشد، مسجد تعمیر و جذاب می شود.

وی حضور کمرنگ روحانیت و مسئولان در ساعات قبل یا بعد از نماز در مساجد را علت دیگری برای عدم حضور شایسته مردم در این مکان مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: روحانیت باید دقایقی را بجز ساعت نماز در مسجد حاضر باشند تا مسائل و مشکلات مردم را بشنوند و حل و فصل کنند.

سقاچی در ادامه گفت: اگر مسئولان اداره های مختلف و قضات نیز در مواقع مختلف در مساجد جهت رسیدگی به امور و مشکلات مردم حضور پیدا کنند، شاهد حضور پرشور مردم برای عبادت و حل مشکلاتشان خواهیم بود.

این مبلغ قرآنی گفتار کم، گزیده و جذاب را نقطه قوتی دانست که مردم را بدون آنکه خسته شوند پای منبرها نگاه می دارد و افزود: امام جماعت مسجد باید مخاطب شناس خوبی باشد و از سطح علمی و دینی بالایی برخوردار باشد تا افراد در حضور هر روزه شان در مسجد نکته ای به علمشان افزون شود.

وی در انتها تصریح کرد: ستاد اقامه نماز آمادگی مدیریت شایسته امور مساجد و نماز را به گونه ای که برای مردم به خصوص جوانان جاذبه داشته باشد، دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار