مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: بستر‌ها برای تبدیل شهرک صنعتی میمند به مهمترین قطب تولید، فرآوری عرقیات گیاهی و گیاهان دارویی کشور فراهم است.
کد خبر: ۵۳۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 04 December 2017
تابناک فارس به نقل ازباشگاه خبرنگاران: احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از شهرک صنعتی میمند گفت: با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از فعالان صنعتی میمند و فراهم شدن بستر‌های لازم در این شهرک و اختصاص مشوق‌های جدید فرصت مناسبی فراهم شده تا شهرک صنعتی میمند به مهمترین قطب تولید و فراوری و صادرات گلاب و عرقیات گیاهی و گیاهان دارویی تبدیل شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه جدید هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و با هدف جذب و حمایت حداکثری از سرمایه گذاران برای ایجاد تولید و اشتغال پایدار، پرداخت سهم نقدی خرید اراضی در شهرک صنعتی میمند ۵ درصد با اقساط ۴۸ ماهه تعیین شده است.

فتوحی همچنین از بازگرداندن تا سقف ۸۰ درصد از مبالغ اسناد تعهدی باقیمانده به سرمایه گذاران به شرط ایجاد اشتغال و بهره برداری از واحد صنعتی خبرداد و گفت: اختصاص این مشوق‌ها که تا پایان امسال هم مهلت دارد بستر مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس بیان کرد: وجود ۶۷ واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و ۶۰ نوع عرقیات گیاهی بستر مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرد و با فعالیت این خوشه دستاورد‌های مهمی در حوزه‌های بخش‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح تکنولوژی واحد‌های عضو خوشه صنعتی انجام شد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازار‌های خارجی ایجاد بستر‌های لازم برای عرضه محصولات با یک برند مشترک بود که با برگزاری جلسات مختلف، زمینه ثبت برند مشترک فراهم و بزودی محصولات با برند مشترک عرضه خواهد شد.

فتوحی با اشاره به راه اندازی و فعالیت خوشه و کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس، برحمایت به منظور توسعه فعالیت‌های این کنسرسیوم تاکید کرد.

وی همچنین از اخذ جواز نشان حلال و گواهینامه محصول سالم برای محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس با حمایت‌های این شرکت خبردادو گفت:این نشان، بستر مناسبی را برای افزایش صادرات محصولات در کشور‌های هدف صادراتی فراهم می‌کند چراکه اغلب کشور‌های اسلامی بدون مجوز حلال اجازه ورود هیچ کالایی به کشورشان را نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تاکنون ۱۲ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی میمند منعقد شده است گفت هفت واحد صنعتی در این شهرک در مرحله ساخت و پنج واحد با اشتغالزایی ۶۱ نفر در مرحله بهره برداری است.

شهرک صنعتی میمند دارای ۹۵ هکتار مساحت است که ظرفیت استقرار ۶۶ واحد صنعتی با پیش بینی ۳۳۰ نفر اشتغالزایی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار