رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قوه قضائیه با فاسدین اقتصادی باید برخورد کند و دادگاه‌های ویژه تشکیل شود کما اینکه مدارک را نیز ارسال می‌کنیم و شفافیت در قوه قضائیه نیز باید باشد که قطعاً شفافیت به نفع کشور است.
کد خبر: ۵۳۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 05 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:دکتر محمدمهدی زاهدی  در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ویژه‌برنامه 16 آذرماه با موضوع «رشد علمی در حاشیه» بابیان اینکه دولت‌مردان با مسائل سیاسی، جناح‌بازی و غیره موجب می‌شوند که خط‌مشی خود را محافظه‌کارانه انتخاب کنند که اگر در بین مسئولین این‌طور باشد قطعاً کشور فلج می‌شود و در درازمدت به ضرر کشور است.

زاهدی افزود: بایستی یک وحدت روحیه در بین اقشار مختلف کشور، قومیت‌ها و غیره از باب استقلال‌طلبی و اقتدار و عزت باهدف انسجام ملی ایجاد شود که کشور را به مقصود امام و رهبری برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه واقعیت 16 آذر در تاریخ ماندنی شده است، عنوان کرد: هرکجا نظام نیاز داشت دانشجویان حضور جدی داشتند و جران دانشجویی جریان پیشرو است و این را درصحنه‌های قبل و بعد از انقلاب هم در عمل ثابت‌شده است و در عرصه کنونی باید 16 آذر هرساله پررنگ‌تر از قبل اجرا شود.

وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم با اشاره به اینکه عده‌ای سعی دارند یا 16 آذر نباشد یا مسخ‌شده باشد در ادامه بیان کرد: اینکه آدرس غلط به دانشجویان بدهیم به دانشجو ظلم کرده‌ایم و جریان دانشجویی برای اینکه رسالت اصلی خود را حفظ کند باید انسجام و اقتدار کشور را سرلوحه کار خود قرار دهد.

زاهدی با تأکید بر اینکه وظیفه دانشجو مطالبه گری در حوزه اقتدار علم و فناوری است، تصریح کرد: در بحث هوافضا می‌توانیم اقتدار خود را نشان دهیم و باید در کنار رشد هوافضا، هسته‌ای هم احیا شود و دانشمندان ما منتظر هستند اما باید هوافضا به اقتدار برسد و هرکسی در این حوزه بخواهد اخلال وارد کند جریان دانشجویی بایستی با آن‌ها مقابله کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه استکبارستیزی تنها به شعار مرگ بر آمریکا محدود نمی‌شود در ادامه خاطرنشان کرد: باید در کنار شعار به عمل هم برسیم کما اینکه باید شعار هم داده شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس کنند، گفت: یکی از ابعاد استکبارستیزی، استقلال‌طلبی است و نباید اجازه دهیم عوامل استکبار در کشور ریشه بزنند.

وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم اظهار داشت: عده‌ای به دنبال به حاشیه بردن کشور هستند و باید با این افراد و فرصت‌طلبان مبارزه کرد.

زاهدی افزود: بایستی در معاملات، امور بانکی و غیره شفاف‌سازی صورت بگیرد و با رانت مقابله کرد و نباید اجازه داد به‌راحتی در بیت‌المال تصرف کنند و بیت‌المال را جیب خود بدانند و با توجه به اینکه خط فقر در جامعه بیداد می‌کند، چگونه میلیاردها پول داخل جیب بعضی از افراد می‌شود.

وی در پایان گفت: قوه قضائیه با فاسدین اقتصادی باید برخورد کند و دادگاه‌های ویژه تشکیل شود کما اینکه مدارک را نیز ارسال می‌کنیم و شفافیت در قوه قضائیه نیز باید باشد و قطعاً شفافیت به نفع کشور است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار