رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس گفت: ۴ واحد تولید انواع کاشی و سرامیک در استان فارس فعال هستند که سالانه بیش از ۴۲.۳ میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک تولید می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 05 December 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: علی همتی در بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک حافظ اظهار داشت: تعداد 4 واحد تولید انواع کاشی و سرامیک در استان فارس فعال هستند که سالانه بیش از 42.3 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک تولید می‌کنند و زمینه اشتغال 2219 نفر را به صورت مستقیم و 20 هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه با فعالیت مجدد کارخانه کاشی و سرامیک حافظ زمینه اشتغال تعداد 300 نفر نیروی کار مجرب و آموزش دیده در بخش‌های مختلف این شرکت فراهم شده است، افزود: در این مجموعه طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت، متنوع و زیبا با تکیه بر فناوری‌های جدید و توام با نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات پاسخ‌گوی نیازها و سلایق بخش وسیعی از مصرف‌کنندگان محصولات سرامیکی در کشور و خارج کشور هستند .

وی بیان کرد: ظرفیت تولید این مجموعه 7.5 میلیون متر مربع انواع کاشی در سال است که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مجموعه در چندین خط تولید می‌شود.

همتی بیان کرد: برای استفاده صحیح از تکنولوژی، یافتن بازارهای هدف، ورود موفقت‌آمیز به بازارهای رقابتی و افزایش کمی و کیفی صادرات در تولیدات صنعتی بالاخص کاشی و سرامیک، بی شک نیاز به آموزش تولیدکنندگان و صادرکنندگان داریم.

وی با اشاره به پیشرفتهای جهانی صنعت کاشی و سرامیک افزود: ضرورت دارد با توجه به رشد و توسعه صادرات و افزایش کمی و کیفی محصولات و تولیدات با بسته‌بندی‌های مناسب در کارخانجات کاشی و سرامیک ضمن بهره‌گیری از مجهزترین دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های روز جهانی، ارتقای سطح دانش فنی نیز میسر شود.

همتی افزود: توجه به حفظ کیفیت و ارتقای محصولات تولیدی، بهره‌گرفتن از دانش و تجربه به موازات یکدیگر، داشتن دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، توجه کردن به چرخه عمر محصولات و داشتن خلاقیت، داشتن شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آنها، توجه به سلیقه مشتری و برندسازی از فاکتورهای موفقیت آمیز رشد و توسعه صنعت کاشی و سرامیک استان و کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه صنعت کاشی و سرامیک ، علاوه بر فعال شدن بسیاری از معادن خاک استان، صنایع جانبی از قبیل صنایع بسته‌بندی، لعاب‌‌سازی، قالب سازی، ساخت قطعات و ماشین‌آلات، گلوله‌های سرامیکی و به ویژه صنعت حمل و نقل از رونق قابل توجهی برخوردار می‌شود .

همتی گفت: از آنجایی که دنیا به سمت نصب سرامیک با شیوه جدید پیش رفته است، اما هنوز تکنولوژی سنتی چسباندن کاشی و سرامیک با ملات ساختمان  اجرا می‌شود چرا که شیوه ابزاری و استفاده از متریال و مدل‌های جدید و گوناگون را یاد نگرفته‌ایم که امید است با آموزش‌های لازم این امر محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه در دنیا به بخش خصوصی توجه خاصی می‌شود، اظهار داشت: باید بخش خصوصی را باور کنیم و به این بخش به عنوان بازوی قوی فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری توجه ویژه‌ای شود و مسیر توسعه، رشد و شکوفایی استان در این حوزه هموار گردد .

همتی افزود: بخش خصوصی به عنوان یکی از شاکله‌های اصلی رشد و توسعه اقتصادی باید با بهره گرفتن از شاخصه‌های ضروری در توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی از جمله علم و تکنولوژی روز دنیا و نیز استفاده و نصب پیشرفته‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلات در کارخانه‌ها به جایگاه و موقعیت مناسب و واقعی خود برسد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار