مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی فارس گفت: بیش از 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح های کاهش و کنترل اعتیاد در این استان تامین اعتبار شده است.
کد خبر: ۵۳۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 05 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید علی محمد موسوی، سه شنبه دگفت :به رغم تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه است اما اعتبارات طرح های ملی با ویژگی استانی در حوزه کاهش و کنترل اعتیاد به طور کامل پرداخت می شود.
وی ادامه داد:‌ بر همین اساس برای 18 طرح در حوزه کاهش و کنترل اعتیاد بیش از 10 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است که توسط دستگاه های اجرایی استان از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی،جمعیت هلال احمر،اداره کل زندان ها، دانشگاه های دولتی، بهزیستی و دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر فارس اجرایی و تا پایان سال مالی جاری به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: از مهمترین این طرح ها می توان به طرح آزمایشی شناسایی خانواده های کودکان در پنج مهد کودک استان وانجام مداخله های مشاوره آموزشی،حمایتی واجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد و اجرای برنامه ها و خدمات پیشگیری از اعتیاد به شکل جماعت محور با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش آحاد جامعه به ویژه زنان، دختران و کودکان در خصوص عوارض و پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر در پنج محله شهری استان اشاره کرد.
او افزود: اختصاص اعتبار به مراکز موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر با اولویت زنان معتاد متجاهر در شیراز، کمک به توسعه و ارتقای جامعه پذیری معتادان بهبود یافته و کمک به توسعه و ارتقای مراکز اجتماعی درمان مدار از دیگر طرح های حوزه کاهش و کنترل اعتیاد است.
موسوی اظهار کرد:ازدیگر طرح های این حوزه می توان به آموزش و تربیت مربیان پیشگیری از اعتیاد در استان، برگزاری 20 عنوان کارگاه آموزشی برای دانشجویان کانون های همیاران سلامت و 10 کارگاه آموزشی ویژه کارکنان و هیات های علمی در استان، آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر به معلمان استان، اجرای سه دوره طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری، آموزش در سطح پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه همسران زندانیان استان فارس و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه حوزه فرهنگ و هنر در استان اشاره کرد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: این طرح ها در سراسر استان با هدف اثربخشی بیشتر تحت نظارت و پایش دبیرخانه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با همکاری دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و همچنین فرمانداری های استان قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار