هر چند که برنامه توزیع شیر در مدارس یکی از راهکارهای بهبود وضع تغذیه کودکان است، اما هنوز به رغم گذشت چند ماه از آغاز سال تحصیلی، هیچ خبری مبنی بر توزیع این مایه حیاتی منتشر نشده است.
کد خبر: ۵۳۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 05 December 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:در سالهای نه چندان دور توزیع شیردرمدارس ابتدایی یکی از راههای تغذیه میان وعده دانش آموزان بود که امسال با گذشت حدود چند ماه از سال خبری از توزیع شیر در مدارس شهرستان نیست چندسالی است برنامه ای جهت توزیع شیر در مدارس برنامه ریزی شده بود که امسال وسال قبل متاسفانه با عدم اختصاص یارانه به این امر، این حق از دانش آموزان گرفته شد . در شهرستان سپیدان از سال گذشته تا کنون این امر محقق نشده است  ودانش آموزان مقاطع ابتدایی از میان وعده شیر در مدارس خود محروم شده اند . علت را که جویا می شویم عدم هماهنگی از مقامات بالا وعدم اختصاص بودجه تعیین شده است .  

دانش آموزان مقاطع ابتدایی که نباید وارد مسائل سیاسی وباند بازی شوند واین برنامه ای که چند سالی است در مدارس ما اجرا می شد چرا به یکباره این برنامه ازبین می رود وهیچ جایگزینی ندارد وعدم پاسخگویی مسئولان وپاسکاری آنها به مقامات بالا را فقط متذکر می شوند . هر چند که برنامه توزیع شیر در مدارس یکی از راهکارهای بهبود وضع تغذیه کودکان است، اما هنوز به رغم گذشت چند ماه از آغاز سال تحصیلی، هیچ خبری مبنی بر توزیع این مایه حیاتی منتشر نشده است.

امروزه الگوی تغذیه کودکان و نوجوانان به سمت مصرف مواد غذایی سرد و فست فودها سوق پیدا می‌کند، مصرف شیر در سنین رشد خصوصاً زمانی که کودکان وارد مدرسه می‌شوند به علت تاثیر آن در رشد ذهنی و تامین کلسیم مورد نیاز بدن بسیار ضروری است.از آنجا که شهرستان سپیدان هم از این مسئله مستثنی نیست خانواده‌ها و مسئولین نباید از نحوه تغذیه و سلامت جسمانی دانش‌آموزان غافل شوند چرا که پیشرفت تحصیلی و ارتقاء میزان یادگیری آنها در گرو مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم و پروتئین است.طرح توزیع شیر رایگان در مدارس، با هدف بهبود وضع تغذیه و سلامت دانش‌آموزان و افزایش سرانه ناچیز مصرف شیر و لبنیات در کشور انجام می شود.
حال که شیر رایگان در مدارس توزیع نمی شود در کنار توزیع مواد خوراکی که برای دانش آموزان ضرر دارد شیر توزیع نمی شود تا در زنگ استراحت دانش آموزان برای خرید این مایع حیاتی دست به جیب شوند و مسئولان ومدیران مدارس به جای تنقلات وسرگرم کردن شکم فرزندان ما از خوراکی هایی که باعث چاقی آنها می شوند شیر رادر بوفه هی مدارس جایگرین نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار