مسوول بيماری‌های غيرواگير مركز بهداشت:دخانیات هر ساله موجب مرگ 6 میلیون نفر در جهان مـی‌شـود و چنانچـه الگوی مصـرف دخانیات تغییر نکند، پیش بینی می شود تا سال 2030میلادی، بزرگترین عامل مرگ و میر و کاهش طول عمر باشد.
کد خبر: ۵۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 06 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: نگار میرزاد یکی از مشکلات عمده عصر حاضر را مصرف دخانیات عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کشورها به طور متوسط سن شروع سیگار، زیـر 15سـال و شیوع مصرف دخانیات در بین جوانان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف دخانیات، در تمـام اشـکال آن، خطر مرگ زودرس را در برخی از بیماری‌های مزمن به طور جدی افزایش می‌دهد، افزود: افـرادی کـه دخانیات مصـرف نمی‌کنند اما در مواجهه با دود آن به صورت ناخواسته قرار می‌گیرند، بیشتر از افرادی که در مواجهـه بـا دود دخانیـات قـرار ندارند، در معـرض خطـر سرطان ریه و بیماری‌های دیگر هستند، دخانیات هر ساله موجب مرگ 6 میلیون نفر در جهان مـی‌شـود و چنانچـه الگوی مصـرف دخانیات تغییر نکند، پیش بینی می شود تا سال 2030میلادی، بزرگترین عامل مرگ و میر و کاهش طول عمر باشد.

میزراد ادامه داد: ماده دخانی به هر ماده یا فرآورده‌ای که تمام یا بخشی از ماده خام تشکیل دهنده آن گیاه توتـون یـا تنباکو یـا مشـتقات آن باشد، اطلاق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار