با حضور فرماندار شهرستان مُهر و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در شهرک صنعتی مُهر و بازدید از کارخانه های در حال ساخت ، مشکلات سرمایه گذاران بررسی و برای حل آنها راهکارهایی ارائه شد.
کد خبر: ۵۳۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 10 December 2017
تابناک فارس به نقل از مهرستان: با حضور فرماندار شهرستان مُهر و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در شهرک صنعتی مُهر و بازدید از کارخانه های در حال ساخت ، مشکلات سرمایه گذاران بررسی و برای حل آنها راهکارهایی ارائه شد.

فرماندار شهرستان مُهر در جریان این بازدید در تشریح شرایط موجود منطقه ، گفت : مشکل اشتغال امروز به شکل جدی کشور را تهدید می کند و همه باید به سهم خود هرگونه کمکی می توانند در راستای اشتغالزایی انجام دهند. انتظار است شرکت شهرکهای صنعتی فارس به هر طریقی می تواند با برداشتن مشکلات پیش روی کارخانه های شهرک صنعتی مُهر ، به تسریع در  راه اندازی آنها کمک کند.

وی ادامه داد: عقیده داریم تلاش جهت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، نوعی عبادت است و رضایت خدا و خلق خدا را در پی دارد. پیگیری اموری که می تواند منجر به اشتغال شود ، سهم زیادی در برنامه کاری ما دارد.

سید محمد موسوی پس از بیان برخی از ظرفیت های منطقه ، اظهار داشت:  شهرستان مُهر این قابلیت را دارد تا در صورت همکاری و توجه مسئولین استانی ، بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال استان را هم مرتفع کند. به جرأت می توان گفت موقعیت و ظرفیت های این شهرستان را هیچ نقطه ای در فارس ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان مُهر ابراز داشت: با پیگیری بحث انتقال آب از دریا در تلاشیم تا مقدمات لازم جهت استقرار صنایع را فراهم کنیم تا مشکل تأمین آب که از بزرگترین مشکلات پیش روی صنایع بزرگ است ، در این شهرستان بحثی حل شده باشد.

در ادامه مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي فارس ضمن تایید ظرفیت های ویژه شهرستان مُهر ، گفت: مشوق های ۸۰درصدی که برای این شهرک اعمال شده علاوه بر پوشش هزینه های جانبی زمین ، به این دلیل است که این شهرستان با توجه به پتانسیل ها ، فرصتی برای اشتغال استان است. عسلویه یک بازار بزرگ است و نزدیکی این منطقه به پارس جنوبی به تنهایی یکی از بزرگترین فرصت هاست.

وی افزود: شهرک صنعتی مُهر به دلیل استقرار در نزدیکترین فاصله تا پالایشگاه بزرگ گاز پارسیان و دیگر صنایع ، موقعیتی ایده آل جهت استقرار صنایع شیمیایی دارد ، سعی می کنیم با بررسی دوباره نقشه های موجود مشکل استقرار برخی صنایع شیمایی در این شهرک را حل کنیم.

احد فتوحي با اشاره به مشکل تخصیص آب برای برخی صنایع فارس ، تصریح کرد: با توجه به اینکه در اکثر مناطق فارس مشکل آب داریم باید به سمت ایجاد صنایع کم آب بر پیش برویم ، البته طرح انتقال آب از دریا که توسط فرماندار اشاره شد ، می تواند بهترین شرایط را برای استقرار صنایع فارس در این منطقه فراهم کند.

در ادامه برنامه ها مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با حضور در محل کارخانه های درحال احداث شهرک صنعتی مُهر ، از نزدیک در جریان مشکلات پیش روی برخی از شرکتها قرار گرفت و برای برون رفت از این مشکلات راهکارهایی ارائه کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار