محقق با تصریح اینكه اطلاع‌رسانی و فراخوان این جشنواره را در اختیار كلیه مسئولان انجمن اهل قلم شهرستان‌های استان فارس قرار داده شده است، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۲۰ آذرماه جاری اعلام كرد.
کد خبر: ۵۳۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 10 December 2017
تابناک فارس به نقل از خبرنورآباد:رحمان محقق، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رستم با اشاره به برپایی دومین هفته قرآن و عترت در استان فارس گفت: در این هفته ۲۵ جشنواره قرآن و عترت به میزبانی ۷ شهرستان استان فارس برگزار خواهند شد كه شهرستان رستم یكی از این شهرستان‌هاست.

وی با بیان اینكه این شهرستان میزبان جشنواره شعر قرآن و عترت است، گفت: با توجه به اینكه یكی از مهم‌ترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به قرآن و عترت و برنامه‌ریزی و تلاش برای رشد و گسترش فعالیت‌های مربوط به آموزه‌های قرآنی- دینی در تمام سطوح جامعه است از این رو ما قصد داریم این رسالت مهم را به زبان شعر و توسط شاعران در این جشنواره اجرا كنیم.

محقق اظهار كرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالایی كه شاعران ما دارند و كسب عناوین و رتبه‌هایی كه شاعران ما در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای به‌دست آورده‌اند، در سفری كه مدیر كل ارشاد فارس به این شهرستان داشتند تقاضای یك جشنواره شعر استانی از طرف انجمن اهل قلم به ایشان پیشنهاد شد كه در نهایت توانستیم میزبانی این جشنواره را به دست آوریم.

رئیس اداره ارشاد شهرستان رستم یادآور شد: با توجه به ایمان، تعهد و عشق و علاقه به كتاب آسمانی قرآن مجید و همچنین ارادت قلبی به اهل بیت عصمت و طهارت كه ما از تمامی شاعران استان فارس سراغ داریم، به یاری خدا استقبال خوبی از این جشنواره خواهد شد، كما اینكه نزدیك به دو هفته از اطلاع‌رسانی جشنواره هنوز نگذشته چندین اثر به دبیرخانه ما ارسال شدكه نوید خوبی خواهدداشت.

وی با تصریح اینكه اطلاع‌رسانی و فراخوان این جشنواره را در اختیار كلیه مسئولان انجمن اهل قلم شهرستان‌های استان فارس قرار داده شده است، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۲۰ آذرماه جاری اعلام كرد.

محقق بیان كرد: شاعران سراسر استان می‌توانند آثار خود را به صورت فایل word به دو صورت كتاب یا مجموعه شعر(حداقل ۲۵ شعر) حتی اگر در دست چاپ یا چاپ نشده باشد مورد تایید این دبیرخانه است و یا به صورت تك اثر هر شاعر از ۲ تا ۵ شعر می‌تواند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranfars.com با تكمیل فرم ثبت نام و شركت در جشنواره و بارگزاری متن شعر (قسمت شعر فراخوان) آثار خود را ارسال كند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار