رییس دادگستری شهرستان جهرم گفت: به طور میانگین سالانه وقوع بیش از 600 تصادف درون و برون‌شهری در شهرستان جهرم 70 کشته و 1400 مجروح برجای می‌گذارد.
کد خبر: ۵۳۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 10 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمد اسمی در جلسه‌ی کارگروه تخصصی پیشگیری از تصادفات شهرستان جهرم، گفت: شمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث جاده‌ای در شهرستان جهرم در سال 95 به نسبت سال 94 بالغ بر 31 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رییس دادگستری شهرستان جهرم با اشاره به اینکه بیش از دو سوم تصادفات منجر به فوت در جاده‌های برون‌شهری رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: برای کاهش این آمار نگران‌کننده دستگاه‌های مرتبط باید با جدیت بیشتر به جاده‌ها، خیابان‌ها و معابر سطح شهر رسیدگی مناسب‌تری داشته باشند .

این مقام مسئول، فرهنگ‌سازی و ارتقا سطح فرهنگ رانندگی را از عوامل تاثیرگذار در کاهش تصادفات عنوان و اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد کل تصادفات جرحی و خسارتی جاده‌ای و درون‌شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰۰ فقره افزایش داشته است .

رئیس حوزه‌ی قضایی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه بی‌احتیاطی، بی‌دقتی و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان زمینه‌ساز حوادث رانندگی می‌شود، گفت: هر چند وضعیت جاده‌ها، خودروها و عوامل محیطی هم در میزان تصادفات موثر است اما این عوامل هم به نوعی در اختیار راننده است.

او گفت: همزمان با افزایش تعداد وسیله‌های نقلیه‌ی شخصی، باید فرهنگ رانندگی را با آموزش‌های لازم بالا ببریم. به گفته‌ی وی لازم است مسئولین و متولیان شهری با توجه به افزایش جمعیت باید در راستای ایمن‌سازی و استانداردسازی معابر اقدام کنند .

رئیس دادگستری جهرم رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب علائم و تابلوهای مناسب، اصلاح و تعریض جاده‌ها و پیاده‌روها، ایجاد مزیت‌های رقابتی در بین شرکت‌های مسافربری در راستای کاهش آمار تصادفات، ایجاد مجتمع‌های رفاهی و اقامتی در خارج از شهر و جلوگیری از سد معبرها را از جمله اقدامات مؤثر در کاهش تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن دانست .

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به سادگی قابل پیشگیری هستند گفت: ایجاد ایستگاه‌هایی مشخص برای سوار و یا پیاده‌کردن مسافران درون شهری،  استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات، حضور مؤثر پلیس، احداث پل‌های هوایی و دوبانده‌کردن جاده‌های بین‌شهری همچون جاده جهرم - لار، که بسیاری از تصادفات در این محور صورت می‌گیرد، می‌تواند در جلوگیری از بروز حوادث جبران‌ناپذیر مؤثر باشد .

اسمی از مسئولین خواست تا با جدیت بیشتر و توجه ویژه به اجرایی‌کردن مصوبات شورای ترافیک، اصلاح زیرساخت‌ها و تلاش در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در جامعه به روند نزولی‌شدن آمار تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن کمک کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار