سرپرست شبکه دامپزشکی کازرون گفت: به علت سرما و باران پیش‌رو طرح تب برفکی دام ‌سبک زودتر از سال‌های گذشته و به‌طور همزمان در سراسر شهرستان کازرون آغاز شد.
کد خبر: ۵۳۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 10 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:میلاد کاظمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به علت سرما و باران پیش‌رو طرح واکسیناسیون علیه تب‌برفکی دام ‌سبک زودتر از سال‌های گذشته و  از امروز به طور همزمان در سراسر شهرستان کازرون آغاز شد، اظهار داشت: در این طرح پوشش سراسری تمام دام‌های سبک عشایری و روستایی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به خسارات میلیاردی که در سال‌های گذشته به دام‌های شهرستان کازرون وارد شده است، گفت: به علت درگیری دام‌های منطقه به تب برفکی خسارت زیادی به دامداران وارد شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی کازرون با بیان اینکه این طرح به مدت سه هفته ادامه دارد، افزود: از آنجایی که بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی حاد و شدیداً مسری است، با جراحات تاول و زخم در دهان و روی پوزه و سرپستانک‌ها، فضای بین انگشتی و تاج سم ظاهر می‌شود.

 وی با اشاره به نشانه‌های بالینی این بیماری گفت: تب، افسردگی، بی‌اشتهایی، نا آرامی، لرزش متناوب، ترشح زیاد بزاق، کاهش تولید شیر، ترشح بینی و لنگش از نشانه‌های بالینی این بیماری است.

کاظمیان خواستار همکاری تمام دامداران و شوراها شد و تاکید کرد: همکاری لازم با اکیپ واکسیناسیون سبب تسریع در امر واکسیناسیون و پوشش صد درصدی دام‌های شهرستان و کاهش تلفات ناشی از تب برفکی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار