مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت:‌شیراز کلان شهری فرهنگی است اما در اطراف این کلان شهر شاهد مناظری هستیم که در شان مردم این مناطق و در شان مردم استان فارس نیست .
کد خبر: ۵۳۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 10 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهندس عطاالله زمانی یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که به میزبانی بنیاد مسکن فارس برگزار شد افزود: این حاشیه نشینان فقط اهل استان فارس نیستند و در بین حاشیه نشینان افرادی از سایر استان های کشور نیز دراطراف شیراز سکنی گزیده اند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد:‌در این مناطق هر کسی در هر جایی خواسته و در هر زمینی با هر مساحتی دیده است بخش هایی را تصرف کرده و خانه سازی کرده است.
زمانی گفت : اغلب این خانه ها هیچ شباهتی به خانه ندارند و بیشتر کومه هایی هستند که برای ساکنان این مناطق سرپناه شده اند.
وی ادامه داد:اراضی اغلب روستاهای حاشیه شیراز به قطعات کوچک تبدیل شده است ، قطعات کوچک اراضی و ایجاد سرپناه های نامناسب ارائه خدمات به این مناطق را نیز مشکل کرده است ، شیراز کلان شهری فرهنگی است اما در اطراف این کلان شهر شاهد مناظری هستیم که در شان مردم این مناطق و در شان مردم استان فارس نیست .
و ی با بیان اینکه بیش از 12 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در کشور وجود دارد گفت : اطراف شیراز بخش قابل توجهی از این جمعیت حاشیه نشین را سکنی داده است ، تداوم خشکسالی و تاثیر پذیری بخش کشاورزی از تداوم خشکسالی موجب افزایش حاشیه نشینی ها شده است.
زمانی گفت : 30 درصد از جمعیت استان فارس را ساکنان مناطق روستایی تشکیل می دهند که جمعیت 1.5 میلیون نفری هستند که باید به تولید ، اشتغال و تامین معیشت از طریق جایگزینی منابع درآمدی به جای کشاورزی بپردازند وگرنه هر روز شاهد افزیش مهاجرت ها و افزایش حاشیه نشینی خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار