مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اعتقاد دارد که حدود 45 درصد از مناطق شهری و روستایی این استان در برابر حوادث و بلایای طبیعی مقاوم‌سازی نشده و آسیب پذیر است.
کد خبر: ۵۳۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 10 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: عطاءالله زمانی در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان فسا گفت: بنیاد مسکن با همکاری بانک‌های عامل برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اعلام آمادگی کرده است و تسهیلات لازم را پرداخت می‌کند.

زمانی با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد واحدهای روستایی قبل یا بعد از حادثه در فارس مقاوم‌سازی شده است گفت: فارس در مقایسه با میانگین کشوری، وضعیت مناسبی دارد اما همچنان قائل به لزوم رشد در موضوع مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری هستیم.

او از ساکنان روستاهای استان فارس درخواست کرد که مقاوم‌سازی منازل مسکونی را در اولویت قرار داده از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و مناطق غیرمقاوم و آسیب‌پذیر خودداری کنند.

زمانی با بیان اینکه مقاوم سازی بافت‌های فرسوده و بهسازی مناطق از اولویت‌های توسعه روستایی است، گفت: کشور ما و به‌خصوص استان فارس در مناطق زلزله‌خیر واقع شده و هر چند روز زلزله‌ای با شدت حدود 4 ریشتر در نقاط مختلف واقع می‌شود.

او زلزله را خطری دائمی عنوان و اضافه کرد: در ایران هر از چند گاه زلزله‌ای مخرب با تلفات انسانی و مالی وسیع حادث شده و پس از آن همه نگاه‌ها متوجه نقاط آسیب‌پذیر می‌شود؛ حال آنکه نباید ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی را به فراموشی سپرد؛ این یک امر مستمر و ضروری محسوب می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در مورد حادثه سیل سال 95 و ارائه تسهیلات مقاوم سازی به متقاضیان در مناطق آسیب دیده نیز گفت: حدود ۱۵ شهرستان استان فارس سال گذشته درگیر سیل بود؛ پس از وقوع حادثه، مقاوم‌سازی منازل مسکونی در دستور کار قرار گرفت و پرداخت تسهیلات از مرداد امسال آغاز شد.

زمانی گفت: در حادثه سیل سال گذشته حدود ۶ هزار واحد مسکونی آسیب دید که با پیگیری ستاد بحران استان فارس، منابع مالی تامین شده است.

غلامعباس کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا و جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم تداوم توسعه روستایی و محرومیت زدایی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای اعطای تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی و همچنین محرومیت زدایی از مناطق مختلف این شهرستان تاکید کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار