محمد مهدی جوان نورابادی که در زمینه های چند محصولی کردن زنبور عسل برای اولین بار در ممسنی مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته است هنوز دست از تلاش برای رسیدن به اهداف خود برنداشته.
کد خبر: ۵۳۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 11 December 2017
تابناک فارس به نقل از خبر نور آباد:استفاده از سموم طبیعی در درمان بعضی امراض از دیر زمان ریشه در فرهنگ و تمدن بشری داشته و در این میان زهر زنبور عسل جایگاه ویژهای دارد. شواهد و قرائن دال بر آن است که بشر در قرون قبل از میلاد با درمان با زهر زنبور آشنا بوده است.بابلی ها و مصری ها و ایرانیان و رومی ها از جمله اقوامی بودند که از زهر زنبور عسل به منظور درمان امراض گوناگون استفاده می کردند. ژرمن ها و اسلاوها در قرون وسطی زهر زنبور عسل را برای درمان نقرس بکار می بردند و گرد خشک شده زنبور عسل را داروی مدر خوبی می دانستند.

امروزه برغم پیشرفتهایی که در کشور های پیشرفته در مورد صنعت پرورش زنبور عسل به طور اعم واستخراج زهر زنبور عسل و استفاده از آن در صنایع دارو سازی  به طور اخص صورت گرفته متاسفانه در کشورما ایران علارغم وجود امکانات و آب وهوای مناسب در بعد تحقیقاتی هم مطالب مربوطه هم بسیار کم و سربسته ای می باشند.

زنبور داری در ایران و شهرستان ممسنی از سری سرمایه گذاری اشتغال های خصوصی و مهم برای اقشار مختلف مردم میباشد.

اما متاسفانه در ایران و ممسنی بیشتر مردم زنبور عسل و خواص افرینش این موجود را در تولید عسل میبینند در حالی که زنبور عسل یک موجود تولید کنند عسل تنها نیست و فراورده های دیگری امثال ژل رویال، گرده گل، بره موم ، موم و زهر زنبور و ... را تولید میکند که خواص انا به نوربه خود در دنیا قابل توجه عموم قرار گرفته است.

در شهرستان ممسنی نیز گرایش به پرورش زنبور در روستا ها روز به روز افزایش میابد و متاسفانه دید کلی پرورش دهندگان به تولید عسل میباشد ولی در این بین جوان کارآفرین نورابادی نگرش خود را به سمت تولید فراورده های زنبور عسل و چند محصولی کردن ان معطوف کرده است.

محمد مهدی بدون توجه و حمایت مالی و معنوی از سوی مسئولان و نهاد های مربوطه که مدعی فراهم سازی زمینه های حمایتی از چنین طرح هایی هستند امیدوار است که بتواند با اتکا به توان خود طرح های خود را گسترش دهد.

محمد مهدی قبلا با تولید ژل رویال ( اکسیر جوانی) توانسته بود به نوعی روند عملکر این طرح را به عموم مردم و مسئولان نشان دهد ولی متاسفانه با تمام این تلاش ها هیچگونه حمایتی از وی به عمل نیامد.

فوايد درماني زهر زنبور عسل

به گزارش آسان طب ،ارزش حفاظتی زهر زنبور عسل و ملیتین موجود در ان در برابر اثرات اشعه ایکس بررسی شده است .

فواید زهر زنبور عسل و درمان بیماری با زهر زنبور عسل

-عفونت مهره- عفونت و ورم مفاصل- التهاب ماهیچه ها- لخته شدن خون- ورم پستان - درمان دردهای مزمن از فواید زهر زنبور عسل است .- کاهش قابلیت انعقاد خون- سلولهای مخصوص که در برخی حیوانات بصورت کریستال در می آیند.- اعصاب-سخت شدن بافت ها و درمان ان با زهر زنبور عسل.- بیماریهای سینوسی و درمان ان با زهر زنبور عسل.- التهاب عصبی و درمان ان با زهر زنبور عسل- مالاریازخمهای گرمسیری- سرطان موقتی- التهاب چشم و درمان ان با زهر زنبور عسل- حیوانات- سخت شدن بافت ها- ورم مفاصل و درمان ان با زهر زنبور عسل- برای درمان بیماری صرع از زهر زنبور عسل استفاده میکنند .
- التهاب حفره با دیواره های صاف بین دوسطح متحرک برای تقلیل اصطحکاک-برخی نمونه های سرطان و درمان ان با زهر زنبور عسل
- درمان سر درد-مویرگ ها و سرخرگ ها- درمان درد اعصاب
- شریان های داخلیالتهاب عصبی- التهاب مفاصل یا بافت های آنها- درمان  درد عضلات- زخمهائی که به کندی بهبود می یابند- التهاب غشاء چشم- آسم، تنگی نفس- سندرم قبل قاعدگی- صدمات رباط- درمان گلو درد- درمان  کم خونی-درمان  کلسترول
جوانان ممسنی دست از تلاش نمیکشند/تولید زهر زنبور پس از ژل رویال

جوانان ممسنی دست از تلاش نمیکشند/تولید زهر زنبور پس از ژل رویال

جوانان ممسنی دست از تلاش نمیکشند/تولید زهر زنبور پس از ژل رویال

جوانان ممسنی دست از تلاش نمیکشند/تولید زهر زنبور پس از ژل رویال

جوانان ممسنی دست از تلاش نمیکشند/تولید زهر زنبور پس از ژل رویال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار