سفر رئیس سازمان بهزیستی به لارستان فارس با اعلام خبرهایی همچون کمک 30 میلیارد ریالی یک خیر و شکل گیری نخستین صندوق فرصت های شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی برای پرداخت وام به آنها به دور از بروکراسی بانکی همراه بود.
کد خبر: ۵۳۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 11 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه با هدف شرکت در آیین بهره برداری از هشت طرح خیرساز بهزیستی لارستان به این منطقه واقع در جنوب استان سفر کرد. 
در این آیین یکی از خیرین و نیک اندیشان لارستان فارس، مبلغ 30 میلیارد ریال برای اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی به سازمان بهزیستی اهدا کرد.
رئیس سازمان بهزیستی در این آیین گفت: خیرین و نیکوکاران و افرادی که در امور بهزیستی این سازمان را یاری می رسانند شرکای ما تلقی می شوند. 
محسنی بندپی افزود: برای تحقق شعارهای این سازمان مبنی بر خدمات فراگیر و دسترس و استفاده از ظرفیت های اجتماعی، بهره مندی از مشارکت خیرین را افزایش خواهیم داد. 
وی ادامه داد:‌ تمام سعی ما در سازمان بهزیستی این است که آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم و گواه ما در این خصوص برنامه ششم توسعه است. 
بندپی اظهار داشت:تقویت بنیه خانواده می تواند از آسیب های اجتماعی مانند طلاق ، اعتیاد ، کودکان کار و خیابانی و...به طور چشمگیری جلوگیری کند. 
رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد:ما به دنبال این هستیم تا نظام سلامت اجتماعی از پایین ترین سطوح در زمینه سلامت دانش اموزان آغاز شود و با آموزش مهارت های اجتماعی به آنان بنیان های خانواده را تقویت کنیم. 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:‌در زمینه ارتقای ساختار تشکیلاتی تصمیم گیری و سیاست گذاری، بهزیستی شهرستان لارستان به سطح معاونت اداره کل ارتقا خواهد یافت. 
مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز گفت: اورژانس اجتماعی این سازمان توانسته با مداخله و مشاوره های بهنگام در رفع بحران های اجتماعی تا حد بسیاری در زمینه تقویت سلامت اجتماعی موثر عمل کند. 
دکتر سید مرتضی موسوی افزود: این مداخلات بهنگام موجب شده تا حد زیادی از بحران ها و آسیب های اجتماعی مانند طلاق ، خودکشی ، کودک آزاری ، کودکان کار و خیابانی کاسته شود. 
در این آیین اورژانس اجتماعی ، مرکز جامع توانبخشی ، صندوق حمایت از فرصت های شغلی مددجویان و معلولان ، ساختمان اداری نمایندگی بهزیستی اوز و مرکز شبه خانواده شهرستان به بهره برداری رسید و همچنین از تعدادی از خیرین و فعالان در پروژه های بهزیستی تجلیل شد. 
** بهره برداری از 15 مرکز اورژانس اجتماعی در فارس 
مدیرکل بهزیستی استان فارس در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: برای اجرای این طرح های خیرساز 95 میلیارد ریال هزینه شده است. 
سید مرتضی موسوی افزود: در این آیین 15 مرکز اورژانس اجتماعی به صورت ویدیوکنفرانس در سراسر استان فارس به بهره برداری رسید که یکی از آنها در لارستان و 14 مرکز دیگر در سایر شهرستان های استان واقع هستند. 
وی اظهار کرد: همچنین یک مرکز جامع توانبخشی برخوردار از ظرفیت های خدمت رسانی در حوزه گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و ... در لارستان به بهره برداری رسید. 
مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: افتتاح مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست با زیربنای 400 مترمربع و 2 کارگاه اشتغالزایی مددجویان بهزیستی با ظرفیت 100 شغل از دیگر طرح های افتتاح شده در لارستان بود. 
** شکل گیری نخستین فرصت های شغلی مددجویان بهزیستی 
این مقام مسئول همچنین اظهارکرد: صندوق فرصت های شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی برای نخستین بار در کشور در لارستان با سرمایه 20 میلیارد ریال برای تسهیل در اشتغال مددجویان بهزیستی به دور از بروکراسی های اداری شکل گرفت. 
موسوی گفت: این صندوق در مدت یک هفته تا 10 روز از زمان تشکیل پرونده و با نرخ چهار درصد به مددجویان بهزیستی وام پرداخت می کند. 
وی ادامه داد: پنج میلیارد ریال از اعتبار اولیه این صندوق را یک خیر نیک اندیش و مابقی اعتبار را سازمان بهزیستی کشور و موسسه قرض الحسنه نیک اندیشان هاشمی پرداخت کرده است. 
مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ساختمان اداری اداره بهزیستی در بخش اوز شهرستان لارستان نیز که با زیربنای 850 مترمربع توسط موسسه خیریه سلمان فارسی و خیرین اوز ساخته شده نیز در سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد. 
موسوی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رئیس سازمان بهزیستی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (22 و 23 آذرماه) با هدف بهره برداری از طرح های خیرساز بهزیستی به شهرستان های جهرم و داراب فارس سفر می کنند. 
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در 337 کیلومتری جنوب شیراز واقع است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار