مدیرکل ورزش و جوانان فارس:سهم اعتبارات ورزش استان از محل اعتبارات ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از حدود 1400 میلیارد تومان ارزش افزوده در بخش ورزش کشور سهم فارس 50 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۵۳۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 11 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حیدرعلی کامیاب عصر امروز در جلسه شورای عالی ورزش همگانی فارس با قدرانی از توجه استاندار به ورزش استان فارس اظهار داشت:در وزارت ورزش مهم‌ترین رسالت بالابردن سهم ورزش و سلامت در جامعه است که در طول دولت یازدهم برنامه ورزش استان فارس نیز بر این اساس و برنامه مشخص دنبال شده است.

وی با بیان اینکه منابع انسانی ورزش در فارس  غنی نیست و بخش زیادی از آن را تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌دهند گفت: در مجموع 380 نیرو در اداره کل ورزش و جوانان فارس فعال هستند که امور مختلف و مرتبط با ورزش را دنبال می‌کنند.

کامیاب خاطرنشان کرد: در استان فارس 747 باشگاه فعال است که تمام این باشگاه‌ها به صورت خصوصی فعال بوده و در این استان باشگاه 100 درصد دولتی نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به سهم اعتبارات ورزش استان از محل اعتبارات ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از حدود 1400 میلیارد تومان ارزش افزوده در بخش ورزش کشور سهم فارس 50 میلیارد تومان است.

کامیاب همچنین از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار در سال 96 به زیرساخت‌های ورزش استان خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار به طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان امسال این طرح‌های نیمه تمام به پایان برسد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته 500 هزار مترمربع به فضای ورزشی فارس اضافه شده است افزود: با افزایش این مساحت سرانه ورزش به به نیم‌متر رسیده که باید بر اساس استانداردهای لازم به یک متر برسد.

کامیاب تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم میزان فضای ورزشی در فارس یک میلیون و 620 هزار مترمربع که چند سال گذشته به رشد مناسبی دست یافته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: ورزش استان فارس در قهرمانی رتبه چهارم، بانوان رتبه اول، همگانی رتبه دوم فرهنگی و آموزشی رتبه اول و در حوزه حقوقی رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

کامیاب با بیان اینکه در مجموع اداره کل ورزش و جوانان فارس رتبه سوم کشور را در سال 95 به خود اختصاص داد افزود: در هشت ماه گذشته چهار میلیارد تومان به هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌ها کمک بلاعوض شده است که در مجموع میزان این کمک‌ها در چند سال گذشته به چهار میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در مورد اداره مکان‌های ورزشی نیز گفت: 800 مکان ورزشی در فارس فعال است که بخش عمده این مکان های ورزشی توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

در این نشست محسن سالاری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز به تشریح برنامه چهارساله این اداره کل با عنوان برنامه راهبرد ورزش فارس به عنوان چشم انداز ورزش این استان پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار