مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به اهتمام این سازمان در پرداخت تسهیلات اشتغالزا به مددجویان گفت: فارس در جذب این اعتبارات و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در ۶ ماه اول امسال مقام اول كشور را دارد.
کد خبر: ۵۳۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 12 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، ۲۱ آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از افزایش میزان اعتبارات اشتغال‌زایی استان فارس در سال ۹۶ خبر داد و گفت: سال گذشته سهم فارس از تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال، ۱۰۴ میلیارد تومان بود كه امسال این رقم به ۲۲۵ میلیارد تومان افزایش داشته است. 
بذرافشان با بیان اینكه فارس در جذب این اعتبارات و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در ۶ ماه اول امسال مقام اول كشور را دارد، گفت: یكی از اقدامات كمیته‌ امداد فارس در راستای اشتغال پایدار، راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی توسط مددجویان تحت پوشش بوده است. 
مدیركل كمیته امداد فارس گفت: در این موضوع هر مددجو می‌‌تواند ماهیانه بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان درآمد پایدار از محل فروش برق تولیدی برای ۲۰ تا ۲۵ سال آینده داشته باشد. 
بذرافشان بیان كرد: امسال و در دی ماه همزمان با جشن خودكفایی بیش از ۵ هزار خانوار تحت پوشش كمیته‌ امداد فارس، بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی نیز آغاز می‌شود؛ علاوه بر این با پرداخت تسهیلات زمینه‌ تأمین ۴۰۰ خودرو برای فرزند یا سرپرست خانوار مددجویان با هدف ایجاد اشتغال فراهم شده است. 
وی گفت: در حوزه‌ مسكن نیز با تامین قطعه زمینی از املاك مجتمع اقتصادی كمیته امداد، زمینه برای احداث ۱۵۰ واحد مسكونی خیرساز در قالب واحدهای مسكونی ۱۱۰ متری در یكی از نقاط شیراز فراهم شده است؛ امیدواریم با همراهی خیران، كار ساخت این واحدها نیز با سرعت انجام شود.
مدیركل كمیته امداد فارس در ادامه سخنان خود گفت: طرح صدور رسید صندوق الكترونیك كمیته امداد از ابتدای دیماه ابتدا در شیراز و تا پایان امسال در سراسر فارس اجرایی می‌شود. 
وی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش اعتماد عمومی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، كاهش فرآیندها، جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، اطلاع‌رسانی آنلاین به خیرین بوده است. 
بذرافشان در توضیح این طرح گفت: با طراحی نرم‌افزاری جامع، پس از تخلیه‌ی صندوق‌های صدقات موجود نزد شهروندان و خیران، میزان وجوه تخلیه‌ شده به همراه پیشینه‌ای از كمك‌های قبلی انجام شده برای فرد از طریق سیستم و در قالب یك پیامك ارسال می‌شود. 
وی با تصریح اینكه نرم‌افزار طراحی شده امكان شناسایی صندوق‌های توزیع شده بین خیرین را دارد، گفت: در هر منطقه كاربرانی مشخص وظیفه‌ی تخلیه‌ی صندوق‌ها را عهده‌دار هستند و با توجه به تگ‌های NFC نصب شده در آدرس، به شكل دقیق وضعیت صندوق و میزان كمك‌های جمع‌آوری شده در تاریخ‌های مختلف قابل رصد خواهد بود. 
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تأكید كرد كه این نرم‌افزار امكان ثبت مبلغ تخلیه شده هر صندوق را به‌طور آنلاین در سیستم مركزی فراهم كرده است و شهروندان نیز می‌توانند تمام كمك‌هایی كه به كمیته امداد كرده‌اند را ره‌گیری كنند. 
بذرافشان با بیان اینكه در هشت ماهه امسال فارس در زمینه صدقات مقام اول كشور را كسب كرده است، گفت: اول فروردین امسال نسبت به سال قبل یك درصد رشد جمع‌آوری صدقات را شاهد بودیم، این میزان در هشت ماهه به ۱۸ درصد رسیده است. 
وی، این رشد را نشانه‌ روند رو به رشد اعتماد عمومی و موفقیت تلاش‌ها برای افزایش سرمایه‌ اجتماعی ارزیابی و اضافه كرد: امسال به طور میانگین در هر ماه ۱۵ میلیارد ریال از محل صدقات درآمد كسب شده كه ۳۵ درصد از آن مربوط به شهرستان شیراز و مابقی سایر شهرستان‌های استان بوده است.
مدیركل كمیته‌ امداد فارس از راه‌اندازی سامانه‌‌ی پیامكی به نشانی *۸۸۷۷*۰۷۱# برای ایجاد امكان واریز الكترونیكی صدقات روزانه خبر داد و گفت: كد واریز مبلغ برای شیراز ۰۷۱ و برای سایر شهرستان‌ها ۰۷۱۱ است. 
بذرافشان همچنین گفت: سال گذشته كمیته امداد فارس ۱۶ هزار حامی داشت، امسال نیز برای ۲۱ هزار حامی شناسه صادر شده و ۱۷ هزار و ۷۰۰ مورد واریز وجه ثبت شده؛ در بحث حامیان هم ریزش داریم هم رویش، اما بحمدالله رویش بیش از ریزش‌ها بوده است. 
مدیركل كمیته‌ امداد استان فارس با بیان اینكه فقر به دلایل مختلفی در كشور رو به افزایش است، گفت: كمیته‌ امداد به‌عنوان یك نهاد فرهنگی اجتماعی و حمایتی تلاش كرده است با استفاده از راهكارهایی این روند افزایشی را كند كرده و كاهش دهد. 
بذرافشان اعتقاد دارد كه كمیته‌ امداد استان فارس در كاهش سرعت افزایش فقر موفق بوده به‌طوری كه ۱۲۲ هزار خانوار معیشت بگیر این نهاد در سال ۹۵، امسال به ۱۱۸ هزار خانوار رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار