نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:گر من یک مسئول در سازمان برنامه و بودجه بودم قطعا با پیشنهاد دهنده چنین طرحی برخورد می‌کردم نه اینکه آن را بپذیرم. تمام کشورهای جهان به دنبال تسهیل سفر و کاهش هزینه‌های آن برای شهروندانشان هستند، اینکه ما هزینه سفر را برای شهروندانمان افزایش دهیم جای سوال دارد.
کد خبر: ۵۳۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 12 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:بهرام پارسایی گفت: موضوع حذف یارانه‌ها، بارها مطرح شده اما باید دید که مبلغ عایدی از محل حذف یارانه‌ی بخشی از مردم قرار است کجا هزینه شود؟ اگر بنا باشد مصرف مباحث جاری شود که منطقی نیست.

او تصریح کرد: اگر حذف یارانه‌ی بخشی از مردم منجر به بهبود شرایط زندگی شهروندان، رونق اشتغال و تولید و رفاه اجتماعی شود، پسندیده و قابل قبول خواهد بود؛ تصمیم مجلس هم قطعا با توجه به این موضوع خواهد بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز فرصت بررسی دقیق جزئیات بودجه ۹۷ را نداشته است،‌ گفت: براساس شنیده‌ها، بودجه‌ی عمرانی کاهش داشته و این وضعیت نگران کننده است؛ قطعا دولت باید دلیل پیش‌بینی کاهش در بودجه‌ی عمرانی را توضیح داده و مجلس را قانع کند.

او با بیان اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات، ۲۰ درصد کل بودجه را بودجه‌های اداره شده شامل می‌شود، گفت: قرار براین بود که دولت این بخش از بودجه که عدد قابل توجهی را هم شامل می‌شود، کاهش دهد؛ بودجه‌ای که امکان مدیریت و نظارت بر آن کمتر است.

پارسایی اعتقاد دارد که اگر بنا به کاهش بودجه است دولت باید ابتدا بودجه‌های اداره شده که نظارتی روی نحوه‌ی و محل هزینه کرد آن نیست را اصلاح کرده یا کاهش دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید دارد که برای رونق اشتغال و بهبود وضعیت تولید یکی از مهمترین مباحث حل مشکل روابط دیپلماتیک است.

اگر من یک مسئول در سازمان برنامه و بودجه بودم قطعا با پیشنهاد دهنده چنین طرحی برخورد می‌کردم نه اینکه آن را بپذیرم. تمام کشورهای جهان به دنبال تسهیل سفر و کاهش هزینه‌های آن برای شهروندانشان هستند، اینکه ما هزینه سفر را برای شهروندانمان افزایش دهیم جای سئوال دارد.پارسایی گفت: شاید در بسیاری زمینه‌ها تولید ما مشکلی نداشته باشد بلکه مشکل در یافتن بازار برای محصولات تولیدی است؛ اگر موضوع عرضه‌ی محصولات تولیدی و بازارهای هدف حل شود، بخش قابل توجهی از مشکلات رفع می‌شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین اعتقاد دارد که هیچ دلیل منطقی برای افزایش عوارض خروج از کشور، آن هم افزایش چندبرابری، وجود ندارد.

پارسایی گفت: اگر من یک مسئول در سازمان برنامه و بودجه بودم قطعا با پیشنهاد دهنده چنین طرحی برخورد می‌کردم نه اینکه آن را بپذیرم. تمام کشورهای جهان به دنبال تسهیل سفر و کاهش هزینه‌های آن برای شهروندانشان هستند، اینکه ما هزینه سفر را برای شهروندانمان افزایش دهیم جای سوال دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به جای اینکه به‌دنبال کسب درآمد از مردم باشد باید از طریق ایجاد رونق در صنعت گردشگری، هم زمینه‌ی اشتغال را فراهم کرده، هم بستری برای درآمدهای پایدار برای دولت و مردم ایجاد کند.

پارسایی در عین‌حال ارزیابی لایحه‌ی بودجه و ارائه نقد و نظر را به زمانی موکول کرد که جزئیات کامل این لایحه به اطلاع تمام نمایندگان رسیده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار