فرماندار ویژه جهرم:جهرم با وجود بیش از ۴۰ نوع محصولات باغی و درختی به عنوان بزرگترین تولید کننده مرکبات در سطح استان فارس عنوان کرد و افزود: شهرستان جهرم با تولید سالیانه بیش از یک و نیم میلیون تن محصولات مرکبات باغی مقام اول تولید مرکبات را در استان فارس به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۳۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 15 December 2017
علیرضا صحرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: شهرستان جهرم با برخورداری از مواهب، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، باغداری، خدمات، صنعت، گردشگری و توریسم، دارای موقعیت و جایگاه ارزشمند و ممتازی بوده و حفظ، پایداری و توسعه روزافزون این ظرفیت‌ها، مورد توجه برنامه‌ریزان و مسئولان دستگاه های ذیربط شهرستانی و استانی می‌باشد.

وی جهرم را با وجود بیش از ۴۰ نوع محصولات باغی و درختی به عنوان بزرگترین تولید کننده مرکبات در سطح استان فارس عنوان کرد و افزود: شهرستان جهرم با تولید سالیانه بیش از یک و نیم میلیون تن محصولات مرکبات باغی مقام اول تولید مرکبات را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در خصوص ارزآوری صادرات خرما از جهرم به خارج از کشور گفت: این شهرستان، با سطح ۷ هزار هکتار نخیلات و تولید سالیانه ۳۰ هزار تن خرما، در زمینه صادرات خرما به خارج از کشور، موقعیت ممتازی را به خود اختصاص داده و در زمینه تجارت خرما ارزآوری قابل توجهی را برای اقتصاد کشور تحصیل می‌گرداند.

وی افزود: جهرم در زمینه تولید گوشت سفید و واحدهای طیور در استان فارس، مقام اول تولید مرغ و تخم مرغ را دارا بوده و در زمینه تولید عسل با ۵۰۰ تن تولید، یکی از اولین و بزرگترین تولیدکنندگان عسل استان فارس به شمار می‌آید.

صحرائیان با اشاره به اشتغال حدود ۱۵ هزار نفر در شهرستان در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، باغداری، خدمات و صنایع بیان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در قالب طرح های اشتغالزا منجر به کاهش نرخ بیکاری شهرستان از ۱۶ درصد در سال ۹۴ به ۱۲ و ۴ دهم‌درصد در سال ۹۵ شده است.

وی افزود: ظرف مدت دو سال اخیر تعداد ۶۰ واحد سورتینگ و بسته بندی مرکبات با اشتغال  ۵ هزار نفر ایجاد شده است.

تابناک فارس به نقل از فارس:صحرائیان در خصوص جلوگیری از کشت محصولات پر مصرف در اثر بحران کمبود آب گفت: بحث تغییر الگوی کشت همواره مورد توجه ما قرار دارد و در طول این دو سال ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی باغی و زارعی، تغییر الگوی کشت داده شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی رفته است و حدود ۳ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در دامنه کوه های بخش خفر و سیمکان به اهالی منطقه در قالب احداث باغات انجیر و انگور دیم در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی واگذار شده است.

معاون استاندار فارس افزود: توسعه کشت گلخانه، ایجاد و پرورش شترمرغ و احداث ۵۰ مزرعه شترمرغ با اشتغال ۳۵۰ نفر و پرداخت ۳ و نیم میلیارد تومان وام اشتغالزا به صورت قرض‌الحسنه از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید شهرستان، تشکیل ۴۰ شرکت تعاونی تولیدی با اشتغال ۴۰۰ نفر و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۰۰ نفر با اعتباری معادل یک و نیم میلیارد تومان و جذب یک هزار و ۲۳۰ نفر از طریق مراکز کاریابی وابسته به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهرم، از دیگر اقدامات اشتغالزایی در جهرم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار