حكم قصاص شكارچي غيرمجاز كه يك‌سال قبل يكي از محيط‌بانان پارك ملي بمو در استان فارس را به قتل رسانده بود در زندان شيراز اجرا شد.
کد خبر: ۵۳۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 16 December 2017
تابناک فارس به نقل ازجوان آنلاین:شهيد منوچهر شجاعيان از محيط‌بانان پارك ملي بمو استان فارس روز چهارم تيرماه سال 1395 هنگام گشت‌زني در پارك ملي بمو در منطقه صعب العبوري متوجه دو شكارچي غير‌مجاز مسلح شد. محيط‌بان به شكارچيان دستور ايست داد، اما شكارچيان غير‌مجاز با اسلحه او را هدف قرار دادند و چند تير به سوي او شليك كردند.
 منوچهر شجاعيان در اين حادثه به شدت زخمي شد و شكارچيان پس از حادثه به سرعت از محل گريختند. پس از اين حادثه محيط‌بان كه از ناحيه گلو و سينه به شدت زخمي شده بود با هلي‌كوپتر به بيمارستان شهيد رجايي شيراز منتقل شد، اما بر اثر شدت جراحات و خونريزي به شهادت رسيد. بدين ترتيب با كشته شدن محيط‌بان پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و كارآگاهان جنايي خيلي زود دو شكارچي را شناسايي و بازداشت كردند. 
دو متهم در بازجويي‌ها به قتل محيط‌بان اعتراف كردند و مدعي شدن به خاطر ترس به سوي او شليك كرده‌اند‌. در نهايت كيفرخواست دو شكارچي يكي به اتهام قتل عمد و ديگري به اتهام معاونت در قتل صادر شد. پس از تكميل تحقيقات، متهم به قتل در شعبه‌3 دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شد. 
پدر مقتول به عنوان ولي‌دم و همچنين ولي قهري فرزندان صغير (‌دختر و پسر‌) مقتول براي متهم درخواست قصاص داد. 
متهم در جلسه دادگاه در توضيح حادثه گفت: «روز حادثه به قصد چيدن گياهان معطر به كوه چاه‌سرخ و چشمه گنو رفته بوديم كه هنگام برگشت با محيط‌بان مواجه شديم. از آنجايي كه اسلحه غير‌مجاز همراه داشتيم از محل گريختيم كه محيط‌بان به ما دستور ايست داد. ما به دستورات او توجهي نكرديم و از ترس به سوي او شليك كردم كه دو تير به او اصابت كرد.»
هيئت قضايي در پايان متهم را به اتهام قتل عمد منوچهر شجاعيان به قصاص نفس محكوم كردند و همچنين وي به اتهام نگهداري اسلحه غير‌مجاز به شش‌ماه حبس و همچنين به لحاظ شروع به شكار غير‌مجاز نيز به سه‌ماه و يك‌روز حبس محكوم شد. 
رأي صادره پس از تأييد در ديوان عالي كشور صبح روز پنج‌شنبه در زندان مركزي شيراز اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار