امام جمعه کازرون گفت:کسری بودجه را نباید بر دوش مردم گذاشت و از آنها برای کسری بودجه استفاده کرد، افزود: برای کسری بودجه از اعتبار هزینه‌های غیر ضروری، حقوق نجومی، پاداش‌های آنچنانی و سمینارها و دیگر موارد غیرضروری حذف کنند.
کد خبر: ۵۳۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 16 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به تصمیم اخیر دولت آمریکا اظهار داشت: اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم کودک‌کش اسرائیل اوج حماقت، کینه و عداوت آمریکا نسبت به مسلمانان و آب پاکی بود بر دستان کسانی که در بین کشورهای اسلامی و حتی در کشور ما که به آمریکا امیدوار بودند.

وی با بیان اینکه وعده آمریکا سراب و تعصب‌گونه به اسرائیل است گفت: این تصمیم دولت آمریکا اقدام انفعالی و از روی ناتوانی و با هماهنگی نوکران استکبار در منطقه و در راس آن سلسله آل سعود بود.

امام جمعه کازرون با تاکید براینکه این تصمیم ناخواسته خدمت بزرگی به امت اسلامی بود افزود: مسئله قدس تحت شعاع مسائل و جنگ‌های  منطقه‌ای بود و داشت فراموش می‌شد و  رهبران فلسطینی فکر می‌کردند که با سازش با اسرائیل می توان اعتماد کرد.

خرسند با بیان اینکه امروز قدس به اولویت اصلی و اول امت اسلامی تبدیل شده است، گفت: مسئله قدس باعث انسجام امت اسلامی شده و آغازی بر انتفاضه سوم فلسطین شده که این باعث تزلزل بیشتر و نابودی اسرائیل خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهارداشت: ما کتمان نمی‌کنیم هر کشور و جریانی که با اسرائیل مبارزه کند از حمایت ما برخوردار می‌شوند و با افتخار حمایت می‌کنیم.

خطیب جمعه کازرون با تاکید بر اینکه تمام مشکلات دنیا و خاورمیانه در گرو حل مسئله فلسطین است افزود: حل مشکلات بشریت در گرو نابودی اسرائیل است و ما وظیفه داریم از قبله اول مسلمانان و امت مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

خرسند تصمیم ترامپ را باعث انزوا و بی‌آبرویی دولت آمریکا دانست و افزود: آنها در بین مسلمانان و جهانیان بیشتر منفور می‌شوند.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اگر حوزه و دانشگاه سالم باشند جامعه سالم و موجب استقلال کشور می‌شود.

امام جمعه کازرون گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی در یک جهت حرکت کنند و اساتید و طلاب بدانند در یک مسیر و یک هدف باید حرکت کنند و این امر محقق می‌شود.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۷ کشور که توسط دولت به مجلس ارائه شد اظهارداشت: نظر کارشناسان بر این است که رکود و بیکاری با بودجه ارائه شده از سوی دولت رفع نمی‌شود.

خرسند با بیان اینکه کسری بودجه را نباید بر دوش مردم گذاشت و از آنها برای کسری بودجه استفاده کرد، افزود: برای کسری بودجه از اعتبار هزینه‌های غیر ضروری، حقوق نجومی، پاداش‌های آنچنانی و سمینارها و دیگر موارد غیرضروری حذف کنند.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه در بودجه امسال هزینه جاری افزایش و عمرانی کاهش داشت گفت: افزایش مالیات بر درآمد زمانی است که رونق اقتصادی باشد و آیا کسبه و تجار رونق داشتند که مالیات افزایش داشته باشد؟

وی با تاکید بر اینکه بودجه باید بر اساس قانون پنج ساله ششم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد افزود: این طریقه بودجه نویسی و جذب اعتبار نیست و مجلس باید با بررسی دقیق و با دیدن منافع عمومی تصمیم بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار