به مدیران فرهنگی و هنری استان فارس توصیه می‌كنم، اگر توفیق قرائت آیات نورانی قرآن كریم را ندارید، لااقل حكایت‌های طلایی گلستان سعدی را بخوانید
کد خبر: ۵۳۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 16 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ آذرماه جاری در شیراز برگزار شد اما این نمایشگاه همراه با حاشیه‌ها و بروز ناهنجار‌ی‌ها و هتك حرمت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی بود كه موجب خشم و اعتراض گسترده علما، فضلا و متدینین استان فارس شده است.
در این راستا طی دو سه روز گذشته، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های متعددی درباره محكومیت این اقدامات از سوی حوزه‌های علمیه، بسیجیان و متدینین انجام شده است كه در این راستا چندی از بیانیه‌های جدیدی كه به تازگی  ارسال شده است، می‌خوانیم.
لازم به ذكر است كه صبح امروز نیز سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور نیز بیانیه‌ای در پاسخ به این اعتراضات به دفتر ایكنا ارسال كرده و هم‌اكنون بر روی خروجی ایكنا قابل مشاهده است و برای مشاهده آن اینجا كلیك كنید. 
بیانیه حجت‌الاسلام جعفرنژاد، مدیر حوزه علمیه تحصیل كردگان شیراز درباره نمایشگاه گردشگری فارس:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
سال گذشته، در مراسم افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز، اجرای موسیقی زنده زننده، موجب تألم خاطر و در نتیجه ترك سالن توسط حضرت آیت‌الله ایمانی نماینده معظم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه محبوب شیراز و نیز حضرت آیت‌الله دستغیب تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و تذكر وزیر محترم اطلاعات شد. 
آن موقع، مسئولین بار اشتباه را بر دوش كاركنان زیر دست، گذاشتند! و از مهلكه و معركه رهیدند!
امسال در نمایشگاه گردشگری پارس، آهنگ و رقص بی هویت غربی را به نام موسیقی اصیل و رقص محلی! بی پروا به مردم نشان دادند و در كنار خیمه و خرگاه عشایر غیرتمند، لباس محلی زنان عفیفه عشایر را به سُخره گرفتند.
«گناه» را نزد رقاص و تماشاگر، جست و جو نكنیم كه ترفندِ فراكنی است.
«گناه» بر دوش مسئولین بی سواد و بی لیاقتی است كه مدرر و مكرّر، مدعی فهم و فضل و تعهد و تخصص هستند.
چرا مسؤلین بی عرضه، عرصه خدمت را رها نمی كنند؟! 
چرا شیراز جنّت طراز، سومین حرم اهل بیت(علیهم‌السلام) را از هنر مفتخر و متعهد، با تهاجم، تهی می‌كنند؟!
به مدیران فرهنگی و هنری استان فارس توصیه می‌كنم، اگر توفیق قرائت آیات نورانی قرآن كریم را ندارید، لااقل حكایت‌های طلایی گلستان سعدی را بخوانید كه شیخ سعدی می‌فرماید:
ندهد هوشمند روشن رأی
به فرومایه کارهای خطیر
بوریاباف اگرچه بافنده است
نبرندش به کارگاه حریر
والسلام

از مسئولین مربوطه توقع داریم از ارتکاب چنین رفتارهای ساختار شکنانه جلوگیری كنند.
بنا بر این گزارش، همچنین در روز گذشته، ائمه جمعه شهرستان‌های استان فارس درباره این اقدامات مواضع مختلفی گرفتند كه در ادامه نگاهی بر سخنان آنان داریم. 
حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته شیراز گفت: نباید در فضاهای مجازی اشاعه فحشا شود، عشایر فارس غیرتمند هستند و متولیان به‌جای این کارها برای جوانان اشتغال‌زایی کنند.
حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی خرم، امام جمعه لارستان نیز گفت: در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لارستان با اشاره به اهمیت گردشگری و تاثیر در اقتصاد و اهمیت توجه به مسائل ریشه‌ای و کشیده نشدن به مسائل احساسی و بی ارزش، افزود: چرا باید در نمایشگاهی که در قالب ترویج مسائل گردشگری برگزار شده است شاهد مجالس رقص مختلط زن و مرد و محلی برای پخش موسیقی‌های غیر مجاز باشیم؟
وی تأكید كرد: نباید به اسم گردشگری به مسائلی که سوغات فرهنگ نامبارک غرب هست پرداخته شود و اگر گردشگران به جمهوری اسلامی مسافرت می‌کنند برای دیدن تمدن بزرگ ایران است نه مسائلی دیگر.
امام جمعه لارستان در پایان ضمن محکومیت اتفاقات نمایشگاه گردشگری فارس که باعث جریحه دار شدن قلوب مونین و متدینین استان شده است، گفت: از مسئولین مربوطه توقع داریم از ارتکاب چنین رفتارهای ساختار شکنانه جلوگیری كنند. 
به گزارش ایكنا، علاوه بر این‌ها بسیجیان شهر شیراز نیز به این اقدامات واكنش نشان داده‌اند و بیانیه‌ای صادر كردند كه به شرح زیر آمده است:‌
بیانیه مجمع بسیج ناحیه مقاومت ثارالله(ع) شیراز در محکومیت اقدامات ناشایست در نمایشگاه گردشگری پارس 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«... الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ؛ ... وادارندگان به كارهاى پسندیده بازدارندگان از كارهاى ناپسند و پاسداران مقررات خدایند و مؤمنان را بشارت ده» آیه ۱۱۲ سوره توبه)
پیامبر خدا صلى‌الله علیه و آله می‌فرمایند: هرگاه [مردم] امر به معروف و نهى از منكر نكنند و از نیكان خاندان من پیروى ننمایند، خداوند بَدان آنها را بر ایشان مسلّط گرداند و در این هنگام نیكانشان دعا كنند و دعایشان مستجاب نشود (الأمالی للصدوق : ۳۸۵/۴۹۳)
اقدامی منکر و ناشایست در نمایشگاه گردشگری پارس به نمایش در آمده که این صحنه‌ حرام موجبات تکدر خاطر، تأسف شدید و جریحه‌دار شدن احساسات علمای اعلام، امت حزب‌الله و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را فراهم آورده است.
چنانکه امیرالمومنین امام على علیه‌السلام می‌فرمایند:
همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا، در مقایسه با امر به معروف و نهى از منكر نیست مگر همچون آب دهانى كه در دریایى ژرف انداخته شود. (نهج البلاغة: الحكمة ۳۷۴)
بدین‌وسیله مجمع بسیج ناحیه مقاومت ثارالله(ع) شیراز ضمن محکوم کردن شدید این اقدام وقیحانه از مسولین امر، دست‌اندرکاران و خصوصاً دستگاه محترم قضایی خواستار پیگیری و برخورد قانونی با مسببان اصلی را دارد تا تسکینی باشد بر آلام مردم متدین و انقلابی همچنین از وقوع مجدد اقداماتی از این حیث به جد پیشگیری به‌عمل آید.
مجمع بسیج ناحیه مقاومت ثارالله(ع) شیراز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
عجب گیری هستی. بزار مردم کمی شاد باشند چقدر گریه ووووو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار