عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت:بابیان اینکه توجه به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین حوزه در شهرداری شیرازاست، خطاب به شهردار شیراز گفت: تسریع در تعیین تکلیف حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و معرفی مدیری متخصص و توانمند و درعین‌حال هماهنگ‌کننده، مورد انتظار است.
کد خبر: ۵۴۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ 25 December 2017

تابناک فارس به نقل از فارس: سیروس پاک‌فطرت عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز بابیان اینکه توجه به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین حوزه در شهرداری شیرازاست، خطاب به شهردار شیراز گفت: تسریع در تعیین تکلیف حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و معرفی مدیری متخصص و توانمند و درعین‌حال هماهنگ‌کننده، مورد انتظار است.

وی ادامه داد: بدون شک ترافیک یکی از موضوعاتی است که اگر به آن توجه ویژه نشود زندگی در کلان‌شهر شیراز را با مشکل مواجه خواهد کرد و زندگی به معنای رفاه و آرامش در سایه ترافیک در شهر شیراز کمرنگ خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز افزود: روزمرگی بزرگ‌ترین دردی است که نباید به آن مبتلا شویم، تصمیم‌گیری‌های درست، جدی، علمی و کارشناسی و اجرای به‌موقع برنامه‌ها و سیاست‌ها یکی از ضروریات در حوزه ترافیک است.

وی اهداف کلان مورد انتظار در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری شیراز را توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی جهت کاهش ترافیک و افزایش کارایی سیستم حمل‌ونقل شهری، مدیریت تقاضای سفر، ارتقا سطح فرهنگ ترافیک، توسعه حمل‌ونقل سبز، توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند، افزایش ضریب ایمنی معابر و آرام‌سازی ترافیک دانست.

پاک‌فطرت تصریح کرد: بی‌شک آلودگی هوا و محیط‌زیست مشکل متغیر و وابسته به ترافیک است و به هر میزان تردد خودروها در شهر سخت‌تر بوده و امکان حرکت آسان و روان کمتر باشد، آلودگی هوا و مشکلات روحی و روانی و جسمی آن برای شهروندان بیشتر خواهد بود لذا طبیعی است که باید از حرکت و تردد خودروهای آلوده‌کننده و فرسوده و غیراستاندارد در سطح شهر جلوگیری کرد.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و توسعه سریع‌تر مترو از ضروری‌ترین اقدامات برای حل بخشی مشکل ترافیک است، گفت: محدودیت در استفاده از خودروهای شخصی و در کنار آن تسهیل مناسب و دسترسی‌های آسان به وسایل نقلیه عمومی، برنامه‌ریزی برای اینکه هر شهروند بتواند در کوتاه‌ترین مسافت در محدوده زندگی خود به مایحتاج ضروری دسترسی پیداکرده تا از ترددهای بی‌مورد در سطح شهر خودداری گردد و ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و ارزان امن در خیابان‌های اصلی مرکزی شهر و خصوصاً در ورودی‌های شهر از دیگر ضروریات است.

وی یادآور شد: تاکنون 51 درصد از بودجه سال جاری شهرداری شیراز محقق شده است درحالی‌که شهرداری طبق ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها باید تا پایان دی‌ماه بودجه پیشنهادی سال ۹۷ را به شورا تقدیم کند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز متذکر شد: بی‌شک شهرداری الزام خواهد داشت ظرف مدت ۴۵ روز آینده به نحوی پیشنهاد اصلاح بودجه به همراه دلایل و مستندات را به شورا ارسال نماید تا فرصت کافی برای تحلیل و بررسی کارشناسی در کمیسیون‌ها و صحن شورا امکان‌پذیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار