آیت الله دستغیب گفت:در همین جریان اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حجت را بر همه تمام کرده و گفتند کسانی هم خدمات داشتند هم صدمات و فرقی نمی‌کند این‌ها تحت چه نام و عنوانی بوده و چه خدماتی داشته‌اند، کسانی که یک دهه سِمَت‌ها و خدماتی داشته‌اند نمی‌توانند در گروه اپوزسیون قرار گرفته و با دشمن همخوانی کنند.
کد خبر: ۵۴۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 01 January 2018

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه که ما از قرآن و روایات داریم و آموخته‌ایم، این است که انسان تا در این دنیا هست مورد آزمایش الهی قرار دارد و این که بزرگان ما در مورد عاقبت به خیری تعلیم داده‌اند از همین روست.

آیت الله دستغیب افزود:دعای عاقبت به خیری وقتی مستجاب می‌شود که انسان خود نیز مراقب خود باشد و این بصیرت و آگاهی را حفظ کرده و دچار لغزش و انحراف نشود، چراکه تغییر و تحول هم از جهت خیر به شر است هم کسانی از خطا و گناه به سمت خیر و فلاح باز می‌گردند.

وی اظهار كرد: در همین جریان اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حجت را بر همه تمام کرده و گفتند کسانی هم خدمات داشتند هم صدمات و فرقی نمی‌کند این‌ها تحت چه نام و عنوانی بوده و چه خدماتی داشته‌اند، کسانی که یک دهه سِمَت‌ها و خدماتی داشته‌اند نمی‌توانند در گروه اپوزسیون قرار گرفته و با دشمن همخوانی کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: افراد نباید غرّه شوند که زمانی جایگاهی و خدماتی داشته‌اند بلکه به فرمایش حضرت امام (ره) ملاک حال فعلی افراد است و عجب آن که بعد از تذکر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باز شاهد حاشیه رفتن و زیر بار نرفتن برخی هستیم در حالی که آن چه فتنه گران را در سال ۸۸ از چشم مردم انداخت همین مسئله بود که بر اقدامات خود لجاجت ورزیدند و نصایح و ارشادات مقام ولایت را نادیده گرفتند.

وی بیان كرد: آغاز فتنه‌ها به فرمایش امام علی(ع) هواهای نفسانی است که پیروی می‌شود در حالی که آن چه در ملاکات شرعی مورد تاکید قرار گرفته و اصل ولایت فقیه در قانون اساسی از همان برآمده، این است که فقیه واجد شرایطی که توسط خبرگان انتخاب می‌شود به عنوان نائب امام عصر(عج) مطاع است و امر ایشان ، تکلیف دینی است.

آیت‌الله دستغیب افزود: این مسئله پیروی از مرجع تقلید را مردم ما از قرن‌ها پیش قبول داشته‌اند، هر چند که واژه ولایت فقیه را خارج از کتب علمی به کار نمی‌برده‌اند چنان که در موضوع تحریم توتون و تنباکو شاهد بوده‌ایم و تعجّب زمانی است که افراد سخنانی را طرح می‌کنند که زمینه به دست دشمن داده و برخی از مردم را مأیوس می‌کنند و بعد تجاهل العارف (نادان نمایی) می‌کنند که اگر شخصی نظرش با نظر رهبری فرق کند باید بمیرد؟!

این حرف را در برابر امر ولایت طرح می‌کنند که در عصر غیبت مبسوط الید نایب پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و در نظامی این سخن طرح می‌شود که جانفشانی‌های بسیار برای آن شده است.

وی ادامه داد: بر فرض محال که نظری بی غرض و برخاسته از یک منظر غیرنفسانی با نظر ولی امر تفاوت پیدا کند در این شرایط به طور مسلم، نظر آن که در راس امور است ولی امر است و به فرمایش قرآن، نظر امام و ولی فقیه به سبب مصالح امت ترجیح دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار