معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت : تا پایان امسال نرم افزاری در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا آنان بتوانند تاثیرگذاری و عوارض دارویی و مواردی از این قبیل را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.
کد خبر: ۵۴۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 04 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر غلامرضا اصغری پنجشنبه در کنگره بین المللی فارماکو اپیدمیولوژی در شیراز اظهار داشت : اکنون سالانه بیش از 600 گزارش مردمی از عوارض دارویی به وزارت بهداشت می رسد و این گزارش ها با دقت بررسی می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو همچنین با بیان اینکه در هفته های اخیر چندین قلم دارواز شبکه دارویی کشور حذف شده است گفت : این داروها بر اساس گزارش های مردمی و به دلیل تردیدهایی که در اثر گذاری آن و همچنین تداخلات و عوارض شدید داشت از گردونه توزیع خارج شد.
اصغری همچنین بر لزوم دقت نظر بیمه ها در زمینه پایش نسخ پزشکی تاکید کرد و گفت : اطلاعات دارویی 400 میلیون نسخه پزشکی در سازمان غذا و دارو موجود است و کارکرد سازمان های بیمه گر روی این نسخه ها پایش و بررسی می شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت ایجاد شده در کشور درزمینه تامین وتولید دارو گفت: این ظرفیت به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و به دلیل توجه به توانمندی‌های ملی و نوآوری در همه ابعاد ایجاد شد و در صنعت دارویی یکی از این ظرفیت های مشهود است و بیش از 98 درصد نیاز دارویی کشور از طریق داروهای تولید داخل تامین می‌ شود.
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو همچنین گفت:مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری همه امور مربوط به مواد غذایی،آرایشی، بهداشتی و لوازم و تجهیزات پزشکی به سازمان ملی استاندارد تصویب شده است.
اصغری گفت:مجلس شورای اسلامی پیش از این با تصویب طرحی، واگذاری همه امور مربوط به صدور مجوز و نظارت بر این کالاها را به سازمان استاندارد تصویب کرده بود که با مخالفت شورای نگهبان همراه شده بود و با توجه به اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و مجمع نیز نظر مجلس را تصویب کرد.
کنگره بین المللی فارماکواپیدمیولوژی با محوریت بررسی ایمنی دارو ، بررسی داده های فارماکواپیدمیولوژی ، بررسی اصولی و تحلیل تحقیقات دارویی اقتصادی ، توسعه داروهای جدید، رشد تجارت دارو و پیش بینی بازار دارویی با حضور اندیشمندان علوم پزشکی کشور و همچنین دانشمندانی از سوئیس،سوئد ،آذربایجان، هلند و تایوان به مدت سه روز در شیراز برگزار می شود.
فارماکو اپیدمیولوژی مجموعه علوم دارویی است که به معرفی ترکیبات دارویی جدید و موثر بحث عوارض و اثرات دارویی بر روی انسان ها پس از ورود دارو به بازارمی پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار