میانگین بارندگی استان فارس از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون برابر با ۳۹.۷ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته و نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت ۶۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۴۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 08 January 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آمار بارندگی ایستگاه‌های سینوپتیک استان فارس نشان می‌دهد که میانگین بارندگی استان فارس از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون برابر با 39.7 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافته و نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت 65 درصد کاهش داشته است.

 

با ورود سامانه بارشی جدید از روز گذشته بیشتر نقاط استان فارس شاهد بارش برف و باران بوده است، آمار سازمان هواشناسی استان فارس نشان می‌دهد که تا ساعت9:30 دقیقه امروز در بین شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات و صفاشهر، شهرستان اقلید با 21 سانتی‌متر بارش برف بیشترین میزان بارش برف را داشته است.

 

در بارش‌های اخیر در صفاشهر 8.5 سانتی‌متر، بوانات 8 سانتی‌متر و آباده 2 سانتی‌متر برف باریده است. دیگر مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان فارس نیز شاهد بارش باران بوده‌اند.

بوانات با ثبت 15.9 میلی‌متر باران بیشترین میزان بارندگی را در 24 ساعت گذشته داشته است. اقلید با بارش 14 میلی‌متر باران و نی‌ریز با 8 میلی‌متر بعد از بوانات بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

 

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون کازرون با 103.1 میلی‌متر بارش، سپیدان با 86 میلی‌متر، فیروزآباد با 78.3 میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند. شهرستان‌های نی‌ریز با 12.1 میلی‌متر، آباده با 8.2 میلی‌متر و ایزدخواست با 6.3 میلی‌متر کم‌ترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار