نباریدن برف مناسب در سپیدان ، پیست های اسکی این شهرستان سردسیری را به خواب زمستانی فرو برده است .
کد خبر: ۵۴۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 09 January 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: پاییز هرسال که بارش برف، جامه زمستانی به تن طبیعت سپیدان می‌کرد، رشته کوه‌های زاگرس نیز پذیرای ورزش دوستان، گردشگران و علاقمندان به ورزشی‌های زمستانی می‌شد.
پارسال هم پیست بین المللی پولادکف و پیست اداره ورزش و جوانان سپیدان از آذرماه به استقبال مردم رفت و ماه های دی و بهمن ، اوج اسکی بازی در این دو پیست بود.
این روزها، اما با گذشت حدود ۴ ماه از فصل سرما، خبری از بارش برف نیست و حسرت اسکی‌بازان برای حضور در پیست‌های سپیدان و خاطرات برف بازی کودکان همچنان در سکوت و تنهایی زاگرس باقی مانده است.
خواب زمستانی در پیست های اسکی سپیدان  + فیلم و عکس

مردم سپیدان، که گاهی ارتفاع ۱۵۰ سانتی متری برف باعث گرفتاری چرخ زندگی شان می‌شد، این روز‌ها در انتظار بارش برف و باران چشم به آسمان دارند.
اما طبیعت زمستانی سپیدان تنها تابلویی بی نظیر برای تماشای گردشگران نبوده، بلکه این بلور‌های سرد و کوچک ، کسب و کار زمستانی را در این منطقه داغ داغ کرده است.
پیست بین المللی پولادکف در ۸۰ کیلومتری شمال شیراز و دسترسی به آن از طریق جاده‌های ارتباطی شیراز و یاسوج و نورآباد، هر ساله جمعیت قابل توجهی از ورزشکاران و گردشگران را از نقاط مختلف کشور روانه سپیدان می‌کند.

خواب زمستانی در پیست های اسکی سپیدان  + فیلم و عکس
زارع خفری فرماندار سپیدان با اشاره به ثبت ورود صد هزار خودرو گردشگران زمستانی به این شهرستان در تعطیلات آخر هفته، می‌گوید: ورزش‌های زمستانی و فعالیت دو پیست اسکی سپیدان، تاثیر بسیار زیادی در رونق کسب و کار مردم این شهرستان داشته به گونه‌ای که حدود هزار سپیدانی در فصل سرما از قِبَل رونق پیست و ورزش‌های مفرح زمستانی امرار معاش می‌کنند.
پیست‌هایی که امسال نتوانسته‌اند به لحاظ میزان برف به سطح استاندارد برسند و مهیای ورزش های زمستانی شوند.
به گفته ظریف کار ، رئیس مجموعه پولادکف سپیدان برای راه اندازی پیست اسکی نیازمند بارش برف و تجمع ۵۰ سانمتیمتر برف هستیم.
مجموعه تفریحی - ورزشی پولادکف، از پیست‌های اسکی بزرگ و بین‌المللی ایران و نخستین پیست اسکی جنوب کشور است.

خواب زمستانی در پیست های اسکی سپیدان  + عکس
این پیست با ۵۰۰ هکتارمساحت در ۱۵ کیلومتری شمال شهر اردکان مرکز شهرستان گردشگری سپیدان واقع شده است.
طول این پیست سه و نیم کیلومتر و شیب آن ۳۵ درصد است.
پیست پولاد کف همچنین دارای هتل سه طبقه با ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا، ۴ واحد غذاخوری و توقفگاه با گنجایش ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو، تله کابین به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر و گنجایش جابجائی هر ساعت ۶۰۰ نفر، ۲ دستگاه تلی اسکی ویژه اسکی بازان به طول هزار و ۶۰۰ متر و ۸ دستگاه موتور برفی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار