خرید تضمینی وش پنبه از ابتدای فصل برداشت پنبه در استان فارس توسط تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان تعاون روستایی آغاز شده است و تا آخر دی ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۵۴۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 09 January 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: با آغاز طرح خرید تضمینی پنبه و برداشت این محصول ، بیش از شش هزار تن پنبه از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می‌شود خرید تضمینی پنبه به حدود ۱۲ هزار تن افزایش یابد.
کردی پور افزود: بیش از ۱۱ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان و تحویل دهندگان پنبه از طریق سامانه خرید و فروش ساتراپ و توسط بانک عامل پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: هدف از خرید تضمینی پنبه حمایت از دست رنج کشاورزان و کاهش دخالت دلالان در قیمـــت پنبه است که این امر موجب افزایش رضایت پنبه کاران و رفع واسطه‌ها و جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول در بازار شده است.
معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: پنبه در شهرستان‌های زرین دشت، لارستان، داراب و فسا کشت می‌شود.
کردی پور با بیان اینکه امسال قیمت خرید هر کیلو پنبه از کشاورز، متوسط ۳۲۰۰ تومان تعیین شده که پارسال این قیمت ۲۹۵۰ تومان بود، ادامه داد: در استان فارس بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه رفته و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.
وی گفت: پنبه به دلیل سودآوری بالا و نیز استفاده از ضایعات آن در سایر صنایع به طلای سفید معروف است.
فصل برداشت پنبه از اوایل مهر امسال آغاز می شود و تا پایان بهمن ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار