معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:بخش قابل توجهی از درآمد بسیاری از کشورها، از محل گردشگری کسب می‌‌شود، گفت: شیراز این قابلیت را دارد که هرگونه بسته‌ی سرمایه گذاری در بخش گردشگری تعریف و به سرمایه‌گذار ارائه کند؛ البته باید ابتدا نگاهمان را در حوزه‌ی گردشگری بسط دهیم و تمام ظرفیت‌ها را به‌خوبی بشناسیم.
کد خبر: ۵۵۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 10 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حسین آرگیو، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز امروز، ۲۰ دی در حاشیه‌ بازدید از اقدامات و فعالیت‌های منطقه‌ ۳ شهرداری شیراز، به خبرنگاران گفت: بخش قابل توجهی از بناهای میراثی، فرهنگی و گردشگری شیراز در این منطقه‌ قرار گرفته است که حساسیت مدیریت و فعالیت در این بخش از شیراز را بیشتر می‌کند.
وی با تصریح اینکه شهرداری شیراز در این دوره می‌تواند بسترساز اقدامات ماندگار و میراثی برای آیندگان باشد، گفت: پیش از این در دوره‌های مختلف تاریخی کارهای زیادی در شهر شیراز انجام گرفته است. اکنون نوبت ما است که برای آیندگان کارهای ماندگار ثبت کنیم.
آرگیو، گردشگرپذیر بودن منطقه‌ی ۳ شهرداری شیراز را ویژگی‌ مهم این منطقه برشمرد و گفت: در طراحی پروژه‌ها باید ابعاد گردشگری، فرهنگی، مذهبی و اقتصاد گردشگری را مدنظر قرار دهیم؛ این مهم به‌دست نمی‌آید جز با برنامه‌ریزی برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از درآمد بسیاری از کشورها، از محل گردشگری کسب می‌‌شود، گفت: شیراز این قابلیت را دارد که هرگونه بسته‌ی سرمایه گذاری در بخش گردشگری تعریف و به سرمایه‌گذار ارائه کند؛ البته باید ابتدا نگاهمان را در حوزه‌ی گردشگری بسط دهیم و تمام ظرفیت‌ها را به‌خوبی بشناسیم.
معاون شهرداری شیراز با طرح این پرسش که مگر می‌شود در شهری این همه آثار تاریخی باشد و کاری انجام نشود؟ گفت: سازمان میراث فرهنگی باید مطمئن باشد اگر دغدغه‌ شهرداری برای حفاظت از آثار و ارزش‌های ماندگار تاریخی و فرهنگی بیشتر از آنان نباشد، کمترهم نیست.
وی با اشاره به پروژه‌ مرمت بنای دروازه قرآن با نظارت میراث فرهنگی و توسط شهرداری شیراز، گفت: میراث فرهنگی موانع را حذف کرده و در تعامل با مدیران شهرداری، زمینه‌ تبدیل چالش‌ها به فرصت را فراهم کند تا به پیشرفت و کیفیت اقدامات قوت بخشد.
آرگیو افزود: با یک نگاه گذرا، آب رکنی، ارتفاعات باباکوهی، کوه نور و گهواره دید، دروازه قرآن، هفت تنان و چهل تنان، باغ دلگشا و سعدیه، حافظیه و باغ ملی، پل و حرم مطهر علی بن حمزه(ع) در یک محدوده‌ قرار گرفته است؛ مجموعه‌ای که هر کدام از آن‌ها به تنهایی می‌تواند اقتصاد یک شهر را تأمین و تضمین کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین بر لزوم ترمیم با کیفیت و اجرای روکش آسفالت محورهای شریانی شیراز تأکید و اضافه کرد: اکنون به دلیل سردی هوا تنها در معابری که ایجاب می‌کند باید کار آسفالت انجام شود.
آرگیو با بیان اینکه آسفالت به موقع معابر شریانی شهر به‌ویژه در منطقه ۳ باید اولویت باشد، بر توجه به کیفیت در اجرای پروژه‌ها، بررسی مجدد پروژه‌هایی که هنوز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز نشده و تعریف طرح‌های جدید کوه راه بدون خدشه به طبیعت، طراحی و ساماندهی محور عبوری و حاشیه‌ای بلوارهای سرداران و امام رضا(ع)، تکمیل بلوار امتداد شمالی تونل سعدی، رفع مشکلات تقاطع غیرهمسطح ورودی شمالی شهر از سمت خرامه با بزرگراه شمال شرق، بهبود فضای پیرامونی آثار تاریخی، تعریف پروژه‌های سرمایه گذاری جدید و ساخت هتل بویژه در محدوده‌ی آرامگاه سعدی به عنوان مسائلی که باید مدنظر شهرداری منطقه‌ی ۳ باشد، تأکید کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار