گدایان وارداتی با بی‌توجهی به شهرت سپیدان ، پا در نگین زاگرس گذاشته‌اند. برای آن‌ها همین که شهروندان سپیدانی وگردشگران مسافران دست به جیب باشند کافیست.
کد خبر: ۵۵۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:شهرستان سپیدان باداشتن جاذبه های تفریحی بسیار وبه عنوان پلی میان دو استان بزرگ کشور محل تردد گردشگران ومسافران بی شماری در طول سال است .اما متاسفانه در کنار این جاذبه های خدادای بی شمار وجود متکدیان بی شمار وغیربومی وبعضا پاکستانی چهره شهرستان را ناپسند کرده است؛ گدایان وارداتی با بی‌توجهی به شهرت سپیدان ، پا در نگین زاگرس گذاشته‌اند. برای آن‌ها همین که شهروندان سپیدانی وگردشگران مسافران دست به جیب باشند کافیست.

در گوشه وکنار شهرستان پر از گدایانی از جنس های مختلف است؛ زن و مرد ، پیر و جوان که هر یک کریم بودن مردم شهر سپیدان را به نشانه گرفته اند و در این میان زنان و دخترکان گدا سکان دار تهییج احساسات مردم شده اند. گدایانی که یا بر اساس احتیاج و یا به فرمان کسی در خیابانها به دنبال روزی می گردند. نه هشدارهای رسانه ها و مطبوعات می تواند آن ها را سرو سامان دهد و نه پول های مردمانی که به قصد خیر خواهی به آن ها کمک می کنند بلکه روز به روز به آمارشان افزوده می شود.آماری که به عادت تکدیگری و ترحم مردم ، خود را به نقطه ی بالای جدول کشانده و چهره ی اجتماعی شهر را به نشانه رفته است.

سپیدانی‌ها که به دیدن گدا عادت ندارند، این روزها شاهد وجود گداها و کودکان کار غیر ایرانی در معابر پرتردد شهر هستند؛ فعالیت گداهای غیربومی نیز از دیگر آسیب‌های اجتماعی است که این روزها، چهره‌ی نگین زاگرس یکی از شهرهای بدون گدا را تخریب می‌کند و مردم نیز با کمک به آنان راه را برای تدوام گدایی هموار می‌کنند.

متاسفانه متکدیان اغلب زن به همراه کودکانی خردسال هستند و در فعال می باشند. متکدیانی که با شیوه های مختلف مشغول به تکدی گری هستند و چهره این شهر توریستی را مخدوش کرده اند. شهرستان سپیدان یکی از بزرگترین وبرترین شهرستانهای توریستی جنوب کشور با دارا بودن پتانسیل های بسیار مهمی چون آبشار مارگون، شش پیر ؛برم فیروز ؛تنگ تیزاب وچله گاه و.... می توان از آن برای ایجاد کسب و کار و افزایش درآمد به نحو خوبی استفاده کرد ولی متاسفانه در این بین شماری از عوامل و معضلات اجتماعی مانع عملی شدن این کار شده است.

آنچه این روزها در شهرستان سپیدان بیشتر از هر زمانی دیگری مشاهده می شود وجود متکدیانی است برای دریافت اندک پولی چهره شهر راناشایست می کنند متاسفانه متکدیان در این شهر بصورت گروهی جولان می دهند.آنها با روش‌های مختلف با نسخه و بی نسخه، با بچه معلول و بی بچه، با آه و ناله، سعی می‌کنند درآمد خود را از عابرین پیاده و شهروندان ومسافران وگردشگران طلب کنند و آنها بدون توجه به اینکه فعالیتشان جرم محسوب می‌شود آشکار و بی پروا به گدایی می‌پردازند و آن را به شغلی برای کسب درآمد خود تبدیل کرده‌اند.
این روزها متکدیان به اماکن عمومی، پذیرایی ها و مکان های استراحتی مردم وگردشگاهها وتفرجگاهها نیز رحم نمی کنند و در سایه بی خیالی مسئولین، امنیت و روان جامعه و شهروندان را مخاطره و پریشان می کنند.

اما آنچه مردم از مسئولین امر چه در شهرداری؛ بهزیستی ؛ نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه انتظار دارند برخورد جدی با مسببان اصلی این معضلات اجتماعی و نه برخورد با افراد زبون و فریب خورده متکدی که توسط افرادی سود جو به کار گرفته می شوند. امیدواریم مسئولین مربوطه جهت جمع آوری هرچه سریعتر این متکدیان اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار