ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به اهداف انقلاب، یکی از راههای رسیدن به این اهداف عمل به دستورات رهبر و وحدت دانستند.
کد خبر: ۵۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به اهداف انقلاب، یکی از راههای رسیدن به این اهداف عمل به دستورات رهبر و وحدت دانستند.

مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته درجمع نمازگران روزجمعه اظهار داشت: باید تاریخ این انقلاب رابرای نوجوانان وجوانان به خوبی بیان نمود وبه آنها به وضوح وروشنی پرداخت تا با آین تاریخ عظیم وبوجود آمدن این انقلاب آشنا شوند . آشنایی با تاریخ انقلاب برای بزرگان هم یادآوری وتلنگر است تا گذشته را فراموش نکنیم باید همه تاریخ انقلاب رابخوانند وبا آن اشنا شوند واین تاریخ غنی وپراز فراز ونشیب درون خود درسهایی فراوانی دارد که باید به آنه پرداخته شود.

حجت الاسلام موسوی انوردرمورد شعارروزهای گذشته درمورد رژیم منحوس پهلوی گفت: برخی در اغتشاشات اخیر شعارهایی به نفع آن رژیم وآمدن آنها سرمی دانند اگر این افراد بدانند چه خیانتهایی که آن رژیم منفور انجام داده وچه غارتها وچپاولهایی که از مال مردم برای خودشان رقم زده اند وبا خودبرده اند هیچگاه از آنها طرفداری نخواهند کرد سرمایه هایی که متعلق به مردم محروم وفقیر بودرابرای خود دانسته وثروتهایی کلان که غیر قابل تخمین بوده را با خود خارج کردند وبه یغمابردند از خیانت وخباثت آنها هرچه بگوییم کم است .

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت : نگاه امام وتصمیم گیری های امام الهی بود وتفکر این مرد خدایی بود وبرای آینده مسیر را ترسیم می کرد وقبل از اینکه انقلاب شکل بگیرد با تاسیس شورای انقلاب برنامه های برای پیروزی انقلاب اسلامی مدون نمود تا راه برای پیروزی انقلاب با وجود افرادی مومن وخبره وآگاه همرا سازد تفکرات امام واندیشه های این مرد خدایی؛ جلوتر از زمان بود واین ها رادرمسیر خدا می دانست واین بود که خدا او واین انقلاب راپیروز کرد .

حجت الاسلام موسوی انورامام جمعه سپیدان درادامه درخصوص مسائل چندروزگذشته کشورگفت:متاسفانه برخی درصدد جدایی شیعه واسلام از روحانیت هستند واگر این امر محقق شود ودرتمامی طول تاریخ این قضیه با شکست مواجهه شده است واین کار استکبار وآمریکا است اسلام بدون روحانیت یعنی شیعه ضد روحانی واسلام آمریکایی که طرح ونقشه این سناریو در دست آمریکا وایادی آنهاست ونباید روحانیون در این زمینه بی تفاوت باشند وبگویند ماکار به سیاست نداریم .سیاست یعنی دخالت درامور مردم وبی تفاوتی یعنی دوربودن از مردم وزندگی مردم که برای جامعه واسلام اسیب است وباید مراقب بود تادچار خدشه نشود .

امام جمعه شهرستان افزود: مذاکره با دیوانه معناندارد با انسان دیوانه باید مثل او وبا شیوه خود اوبرخورد شود امروزه متاسفانه درگوشه وکنار افرادی هستند که به سخنان ائمه جمعه ایراد می گیرند . کا ر ائمه جمعه دفاع از حقوق مردم است وبیان حقیقت ها ودفاع از حق مردم واین بیان حقیقت به مذاق عده ای کاخ نشین خوش نمی آید چون آنها نمی خواهند مردم حقایق رابدانند کار ائمه جمعه دفاع از حق مردم وبیان مطالبات آنهاست ودراین مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد وبرای دفاع از حق مردم از تریبونهای نماز جمعه به نفع مردم وبرای اصلاح امورات استفاده خواهند کرد .

وی گفت : برخی با ایجاد فاصله های طبقاتی بین خود ومردم شکاف ایجاد می کنند ونارضایتی بوجود میآید این انقلاب ماندگار خواهد بود زیرا این انقلاب بردوش مردم محروم ومستضعفی است که انقلاب را مال خود می دانند وبرای آن زحمت کشیده اند وبرای آن خونها داده اند ودر تمامی امور وحوادث روزگا به پای این انقلاب ایستاده اند مردم انقلاب کوخ نشین می خواهد نه مسئولین کاخ نشین مردم با انقلاب ورهبری مشکل ندارند مرم با حقوقهای نجومی ومسئولین که شاهانه زندگی می کنند مشکل دارند وبرخی اینها را گردن رهبری می اندازند به گفته مخالفان این انقلاب ونظام در زندگی رهبری یک نقطه خاکستری هم نمی توانیند ببینید. مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند ومسئولین باید خادمان مردم باشند .

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه اول نماز جمعه مومنین و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی سفارش کردند.

نماز وعبادت مؤمنین عصر غیبت چندین برابر مؤمنین عصر حضور است

حجت الاسلام خوش نویس امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر نی ریز در مصلی بزرگ این شهر گفت : عصر غیبت یعنی ما از نعمت معصوم به صورت آشکار بهره مند نیستیم .

وی افزود : نماز وعبادت مؤمنین عصر غیبت چندین برابر مؤمنین عصر حضور است .

امام جمعه موقت شیراز عنوان داشت: ما شیعیان منصوب اهل بیت هستیم وباید در جوامع ومحافل مختلف نماینده خوبی برای اهل بیت باشیم.

وی با اشاره به 26 دی ماه سالروز فرار شاه عنوان داشت: یکی از دلقک های خارج نشین درتلویزیون خارج بیان کرده که تاکنون 300 مسجد به آتش کشیده ایم .

حجت الاسلام خوش نویس بیان کرد: می خواهند با مسجد آتش زدن بر مردم دین دار و متدین حاکمیت پیدا کنند.

وی با اشاره به شهادت نواب صفوی خاطر نشان شد: این انقلاب با دادن چندین هزار شهید به دست ما رسیده است و باید پاسدار خوبی برای دستاورد ها و ارزش های نظام باشیم.

اغتشاشات توسط دخالت بیگانه ها طراحی شده است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهارداشت: این اغتشاشات توسط دخالت بیگانه ها امثال دست اندرکاران فاجعه مناء طراحی شده است که چندین زائر ایرانی را قتل عام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی بیان کرد: مردم در اعتراض به وضعیت نامناسب اقتصادی دارای حق هستند اما مسئولان می‌بایست به این اعتراضات توجه کرده و تمام تلاش و همت خود را بر آن دارند تا کشور از این رخوت و بی تحرکی اقتصادی بیرون آید.

وی به ۲۶دیماه سالروز فرار شاه اشاره کرد و گفت: ۲۶دیماه سالروز فرار شاه و پایان دیکتاتوری شاه مخلوع بر ایران بود که نشانه ای روشن به پایان عمر حرکت های دیکتاتوری است که نمونه های آن را در چند سال گذشته هم در منطقه به وضوح مشاهده کردید و اکنون انقلاب اسلامی هر چه دارد از برکات خون شهدا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی با اشاره به روز غزه گفت : بیت المقدس قبله اول مسلمانان است و تا روزی که اسرائیل غاصب بر غزه تسلط داشته باشد مسلمانان آرام و قرار نخواهند داشت.
اگر مردم در حمایت از نظام اسلامی معجزه آفریدند مسؤولان هم باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند

حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه لپویی در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت نماز گفت : توجه و اهمیت دادن به نماز رحمت و برکت الهی را به دنبال دارد و بی توجهی به نماز موجب بی برکتی در زندگی میگردد.

امام جمعه لپویی بیان کرد :حضور مردم در حمایت از نظام و محکومیت آشوبگران مجعزه بزرگ الهی است زیرا با همه تنگناهای اقتصادی ، ملت با تمام توان به صحنه آمدند که چنین حضوری در هیچ جای دنیا نظیر ندارد و در یک کلام معجزه الهی است که رهبر معظم انقلاب از این حرکت منسجم تجلیل کردند و فرمودند : چنین حرکت عظیم مردمی با این نظم،بصیرت،شور و انگیزه در هیچ جای دنیا نیست و این چهل سال است که ادامه دارد.

خطیب نماز جمعه لپویی با تشکر از حضور حماسی مردم بخش زرقان و شهر لپویی در حمایت از نظام ادامه داد : اگر مردم در حمایت از نظام اسلامی معجزه آفریدند مسؤولان هم باید پاسخگوی مطالبات آنها باشند و برای خدمت به ملت لحظه ای درنگ نکنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب حکومت ایران متولد این مردم است که حکومت به این مردم تکیه میدهد و اگر مردم نبودند حکومتی هم نبود.

دشمنان از هر روشی استفاده می‌کنند تا مردم را از انقلاب جدا کنند

حجت‌الاسلام رضا صفایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیعیان خنج با اشاره به اوضاع خطرناک زمانه، گفت: دنیا محل فتنه بوده و هر چه هم جلوتر می‌رویم، فتنه‌ها بیشتر می‌شود. یکی از فتنه‌هایی که هر از چند گاهی با آن مواجه می‌شویم، فتنه علیه اسلام و دین است.

 

وی اظهار داشت: دشمنان از ابتدای انقلاب تا الان هر دهه یک فتنه علیه انقلاب طراحی کرده‌اند تا این انقلاب را از بین ببرند، اما تمامی این فتنه‌ها با درایت رهبری و حضور مردم، نابود شده است.

امام جمعه شیعیان خنج عنوان کرد: دشمنان از هر روشی استفاده می‌کنند تا مردم را از نظام و انقلاب جدا کرده و بین مردم و مسؤولان تفرقه بیندازند و در نهایت به اهداف شوم خود برسند، اما هر بار به لطف الهی و بصیرت و ولایتمداری مردم، با شکست روبرو شده‌اند.

صفایی در بخش دیگری از صحبتهای خود به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم قم اشاره نمود و گفت: ایشان در این دیدار مطالب بسیار مهمی بیان نمودند که لازم است همه به این بیانات توجه کنند. امروز وحدت بین مردم و مسؤولان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، از اهم مسائل است؛ مسؤولان هم باید در جهت رفع مشکلات مردم خصوصاً در زمینه اقتصادی قدمهای جدی بردارند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع سهام عدالت، گفت: این بحث چندین سال است که راه افتاده و پس از چندین سال بالاخره یک مبلغ ناچیزی به حساب مردم واریز شد که این نه با وعده‌های مسؤولان همخوانی دارد و نه مشکلی از مردم را حل می‌کند.

خطیب جمعه شیعیان خنج با انتقاد از این موضوع، گفت: مردم ما نیاز دارند اما نه به این مبالغ ناچیز! مگر مردم گدا هستند؟! عزت مردم را نباید با اینگونه مسائل مخدوش کرد؛ باید به جای اینگونه کارها، زمینه اشتغال مردم را فراهم کرد.

صفایی در ادامه اظهار داشت: در بحث مسائل اقتصادی، هر روز یک معضل جدیدی داریم. اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری پیشنهاد کردند، نه یک مسکّن موقت و نسخه موقتی، بلکه یک الگوی اقتصادی مطلوب است که اگر درست محقق شود، زمینه کار، اشتغال و تولید داخل را فراهم می‌کند. رهبری عزیز، راه و چاره حل مشکلات اقتصادی را اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می‌دانند.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توجه کنند و مطالبات مردم در حوادث اخیر نباید فراموش شود. صف اغتشاش و فتنه‌گران از مردم جداست، چرا که همین مردمی که دنبال حق و حقوق خود بودند، بعد از آشوب فتنه‌گران، محکم پاسخ آنها را دادند.

امام جمعه شیعیان خنج اظهار داشت: مردم ما عزت دارند و همیشه هم پشتیبان این نظام بوده‌اند اما از برخی بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها خسته شده و تحمل آنها را ندارند.

صفایی در بخش دیگری از صحبتهای خود به 26 دی‌ماه سالروز فرار شاه از ایران در سال 57 اشاره نمود و گفت: هر کسی که به مردم خیانت کند، سرانجامش همین است و مانند شاه از ایران فرار خواهد کرد؛ بنی‌صدر نیز به مردم خیانت کرد و در آخر با چادر زنانه، فرار کرد؛ اما اگر کسی با مردم باشد، مردم هم قدرش را خواهند دانست و با تمام توان کمکش خواهند کرد.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: تاریخ ایران اسلامی پر است از افرادی مانند نواب صفوی که همه زندگی خود را در راه خدمت به این سرزمین، وقف کردند که جا دارد یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی بداریم.

امام جمعه شیعیان خنج در پایان با تقدیر از استاندار فارس، اظهار داشت: استاندار محترم فارس حرکت خوبی انجام دادند و بعضی از مدیران استان را به منظور پیگیری مشکلات مردم، به بخش محروم بیرم فرستادند. این اقدام بسیار مناسب بوده و امیدواریم اینگونه کارها ادامه داشته باشد و به صرف یک گزارش اکتفا نشود، بلکه واقعاً دردی از مردم حل کنند.

توجه به تذکرات مردم و عمل به دستورات رهبری مشکلات ما را حل می‌کند

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به پایان فتنه و آشوب‌های اخیر گفت: مردم به صورت چشم‌گیر و به موقع حتی با وجود بارش برف و باران به خیابان‌ها آمادند و با حمایت از نظام اسلامی وظیفه دینی خود را انجام دادند.

وی تاکید کرد: مسئولان هم وظیفه دارند با به کارگیری تمام تلاش و توان خود مشکلات مردم به ویژه مسائل اقتصادی را حل و زمینه رضایت مردم را فراهم کنند.

امام جمعه صفاشهر اظهار داشت: حل مشکلات مردم به جز با وحدت و کنار هم بودن مسئولان محقق نمی‌شود، مسئولان باید از اختلاف پرهیز کنند و با کمک تفکرات مختلف حداکثر توان خود را برای بهبود وضع معیشت مردم به کار گیرند.

وی خطاب به مسئولان ابراز داشت: زمینه را فراهم کنید که مردم به راحتی حرف خود را به مسئولان بزنند و در بستر قانون خواسته‌های خود را بیان کنند و از طرف دیگر دشمنان فرصت سوء استفاده پیدا نکنند.

حجت الاسلام نقوی تصریح کرد: طبق موازین شرعی مردم حق دارند در مواردی که حقی از آنان ضایع شده اعتراض کنند و یا فریاد بزنند.

وی افزود: دولت و مجلس ما از رای همین مردم دراین مقام قرار گرفتند، بنابراین هیچ مسئولی نباید خود را بی‌نیاز از امر به معروف و نهی از منکر و تذکرات مردم بدانند.

خطیب جمعه صفاشهر بیان داشت: توجه به تذکرات مردم و عمل به دستورات مقام معظم رهبری به ویژه در موضوع اقتصاد مقاومتی مشکلات ما را حل می‌کند.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام علی‌اکبری به ریاست ستاد ائمه جمعه کشور از خدمات 17 ساله و مدیریت موفق حجت‌الاسلام تقوی در این نهاد قدردانی کرد و گفت: حجت‌الاسلام تقوی که از قبل از انقلاب تا کنون در سنگرهای مختلف فعالیت داشتند دارای صبر و مدیریت قوی بودند، از زحمات ایشان تقدیر می‌کنم.

امام جمعه صفاشهر افزود: حجت‌الاسلام علی‌اکبری نیز مدیر خوش فکر، موفق، انقلابی هستند که در میان نسل جوان و نوجوان محبوبیت دارند، امیدواریم شاهد بهبود کیفی امور در ستاد نماز جمعه کشور و امر برگزاری نماز جمعه باشیم.‌

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار