امام جمعه شیراز: دستگاه قضایی باید با فریب‌خوردگان با رافت اسلامی برخورد کند اما افرادی که از این حرکت سوءاستفاده کردند، انسان‌های بی‌گناه را کشتند، اموالی را غارت و تخریب کردند باید مجازات عمل خود را ببینند.
کد خبر: ۵۵۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: مثلث شوم استکبار، آل‌سعود و منافقین با همه ابزاری که داشتند به ویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای دامن زدن به این موضوع استفاده کردند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه 39 سال از انقلاب اسلامی و 20 سال از روی کار آمدن فضای مجازی می‌گذرد گفت: این سوال پس از 20 سال مطرح است که چرا ما اقدام لازم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی نداریم چرا باید دنباله‌رو دیگران باشیم، چرا باید کلیه شبکه‌های اجتماعی در دست انگلیس و آمریکا باشد.

امام جمعه شیراز افزود: زمانی که یکی از چهره‌های برجسته آمریکایی می‌گوید یکی از شبکه‌های اجتماعی را به من دهید تا ایران را زیر و رو کنم آیا ما نباید هوشیار باشیم و نسبت به برنامه‌های دشمن حساس باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: عربستان و دیگران با امکاناتی که در فضای مجازی داشتند توانستند عده معدودی را به خیابان بکشانند و در این میان عده‌ای نیز فریب خورده و به این عده پیوستند که بین این دو دسته تفاوت وجود دارد.

ایمانی بیان کرد: دستگاه قضایی باید با فریب‌خوردگان با رافت اسلامی برخورد کند اما افرادی که از این حرکت سوءاستفاده کردند، انسان‌های بی‌گناه را کشتند، اموالی را غارت و تخریب کردند باید مجازات عمل خود را ببینند.

وی با بیان اینکه آمریکا در این ماجرا عریان‌تر از همیشه ظاهر شد و پرونده این ماجرا را 2 بار در شورای امنیت برد، عنوان کرد: در هر 2 بار دست از پا درازتر از شورای امنیت برگشت اما آمریکا حاضر نیست دست از اقدامات و دشمنی‌های خود بردارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به حضور پررنگ مردم گفت: مردم مانند همه فتنه‌های گذشته آمدند و باطل‌السحر شدند اما باید بدانند که آمریکا دست از توطئه و فتنه جدید بر نمی‌دارد وملت باید هوشیار و بیدار باشند.

ایمانی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به سمت رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعه افزود: این تغییرات طبیعی است و مسئولیت‌ها جابه‌جا می‌شود اما برخی از فضای مه‌آلود مجازی برای تهمت زدن به جمعی از ائمه جمعه استفاده کردند.

وی با بیان اینکه نقد منصفانه وظیفه شرعی امام جمعه است، بیان کرد: هیچ امام جمعه‌ای براساس جناح‌بندی و دسته‌بندی سیاسی اظهار نظر نمی‌کند، اشتغال مسئله اساسی کشور است، به آسیب‌های اجتماعی باید پرداخته شود، آیا وظیفه نداریم به این امور نقد کنیم.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: به نظر می‌رسد این نقدها به مزاج برخی از تهران‌نشینان خوش نیامده و موج تهمت و افترا در سایت‌های مختلف علیه برخی از ائمه جمعه راه افتاده است که پلیس فتا باید این امور را پیگیری کند و صاحبان قلم نیز باید این تهمت‌ها را جواب دهند.

وی با اشاره به شهادت نواب صفوی و یارانش گفت: شهادت نواب صفوی و یارانش در دی ماه 34 غیر از شهادت در سال 57 یا 67 بود چرا که در آن زمان در آن خفقان و تاریکی هیچ کس نمی‌توانست سخنی بگوید و اعتراض کند اما نواب و یارانش سخن حق را گفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار