امام جمعه شیراز گفت:اینکه نرخ مهاجرت، در شیراز خیلی ارزان است، تاکید کرد: یک زمانی مهاجر شیراز، خواجوی کرمانی بود که به پای بوس حافظ آمد، یک روزی شاگردان مرحوم ملاصدرا بودند، اما امروز اینگونه شده است.
کد خبر: ۵۵۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس امروز (23 دی) در دیدار با مهندس حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز بالاخره شهرداری، مجموعه ایست که مردم همه نیازمندی های خودشان را عمدتا از شهرداری مطالبه می کنند، گفت: هرجا گرفتار می شوند به شهرداری مراجعه می کنند، اگر آسفالت خیابان دارای مشکل می شود و ترافیک وجود دارد، مردم اسم شهرداری می برند.

 

وی با یادآوری این مطلب که لطف پرودگار است که مجموعه ای اثرگذار باشد که مردم به آن رجوع می کنند، اظهار داشت: باید به این نیاز کلی، عمومی و فراگیر به شکلی پاسخ گفت، آنچه که جامعه به طور عمده درک می کند، از حقیقت برخوردار است و شهرداری باید در بخش هایی که در توان اوست، پاسخگوی نیاز مردم باشد.

 

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه آنجایی که درآمد و هزینه یکی شد زمینه فساد ایجاد می شود، اضافه کرد: ارگانی خودش پول را درآورد و خودش خرج کند و این باعث می شود که فضای فساد روی دهد و این 2 باهم چون حسابرسی وضعیت خاصی پیدا می کند، فضای گسترش آلودگی به وجود می آید که در این زمان بیداری حسابرس ها و هوشیاری امور مالی را می طلبد و در دوران گذشته شاهد سلامت مالی بودیم و این دوره هم شاهد خواهیم بود.

 

آیت الله ایمانی با تاکید بر اینکه شهروند و شهر چپ و راست نمی شناسد، شهروند مسلمان، کلیمی، ارمنی، اصولگرا، اصلاح طلب و لاابالی درک نمی کند، شهروند می خواهد از امکانات این شهر بهره ببرد، تاکید کرد: شهردار هم مطرح کرده است که فضا، فضای کار، تلاش و فضای نگاه یکسان به همه آحاد جامعه باشد.

 

امام جمعه شیراز با اشاشاره به اینکه مسئله محلات محروم و آسیب پذیر 2 نوع برخورد می توان داشت، برخورد اول کمک رسانی به آنان محسوب می شود که لازم است، اظهار داشت: راه دیگری هم برای اصلاح محیط هست و آن اینست که ما با امکانات خودشان و با امکانات حداقلی که از سوی سازمان های دیگر می توانیم جذب کنیم، این افراد را به اشتغال برسیم که جوانان آن محلات در محله پرسه نزند و فقر او را بیچاره نکند که از آسیب های اجتماعی بیرون بیاید و این زمانی بیرون می آید که شغلی باشد که زندگی او را تامین کند.

 

وی ادامه داد: جوانان محله های آسیب پذیر باید روی پای خودشان بایستند وقتی ما الگو را ایجاد کردیم خود مردم دنبال رفع مشکلات هستند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نرخ مهاجرت، در شیراز خیلی ارزان است، تاکید کرد: یک زمانی مهاجر شیراز، خواجوی کرمانی بود که به پای بوس حافظ آمد، یک روزی شاگردان مرحوم ملاصدرا بودند، اما امروز اینگونه شده است.

 

وی با انتقاد به مخروبه بودن مقبره «سید گرگانی»، اظهار داشت: گرگانی ها به من گفتند «اگر نمی توانید مقبره احداث کنید ما خودمان مقبره ای در خور شان احداث کنیم».

 

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب شهرداری باید با هم افزایی سیار ارگان های مثل استانداری و فرمانداری جلوی مهاجرت را بگیرد، تاکید کرد: جلوی خالی شدن روستا ها را بگیرید، آنها از روستا می روند، در روستا زمین می ماند و در شهر آسیب اجتماعی ایجاد می شود.

 

آیت الله ایمانی با تقدیر از اجرای طرح «خانه محله» توسط شهرداری، گفت: این مراکز محلات بسیار کار خوبی است و از فرهنگسراها کاری بهتر است و از فرهنگسرا ها بهره برداری زیادی نمی شود.

 

امام جمعه شیراز در خصوص بودجه، هم افزود: برنامه ریزی کنید که باغ های شیراز حفظ شود چرا که آنها ریه شهر شیراز است، اجازه ندهیم باغ ها به هر قیمتی که شده از بین برود و هزینه ها را کم و زیاد کنیم تا از این پیج تنگنای اقتصادی رد شویم تا به برکت الهی برسیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار