شهردار شیراز:همچنین از محله‌های آسیب‌پذیر در جنوب و شرق شیراز به‌عنوان یکی دیگر از معضلات این کلانشهر یاد و اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر خود را متولی شهر می‌داند و نمی‌تواند نسبت به پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی در این شهر بی‌تفاوت باشد.
کد خبر: ۵۵۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 13 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حیدر اسکندرپور شنبه 24 دی در دیدار مدیران و معاونان شهرداری شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه‌ی شیراز، گفت: در سال 95 به نسبت سال 94 بالغ بر 50 درصد و در سال 96 به نسبت سال 95 نیز حدود 50 درصد شاهد کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض ساخت و ساز در شیراز بوده‌ایم.

او با بیان اینکه امسال و در مقایسه با سال 94 حجم پروانه‌های ساختمانی صادره به یک چهارم تا 30 درصد، رسیده است، گفت: رکود ساخت و ساز، کاهش میل به سرمایه‌گذاری را به‌دنبال داشته است حال آنکه سرمایه‌گذاری مهمترین راه برون‌رفت از شرایط رکود و وضعیت اقتصادی کنونی محسوب می‌شود.

اسکندرپور همچنین گفت: اگر در تهران، فروش تراکم مهمترین منبع درآمد شهرداری بوده، در شیراز تغییر کاربری و ضابطه‌فروشی محل اصلی کسب درآمد شهرداری است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه هر سال شاهد کاهش وسعت باغ‌های شیراز خصوصا در منطقه‌ی قصردشت بوده‌ایم، گفت: اکنون تنها حدود هزار هکتار از 3 هزار هکتار باغ در شیراز باقیمانده است و طی سال‌های گذشته شیب تغییر کاربری باغ‌ها در این کلانشهر تندتر هم شد.

او با بیان اینکه منطقه‌ی "پشت مله" شاهدی بر ادعای ضابطه‌ فروشی در شهرداری شیراز است، ابراز امیدواری کرد که طی جلساتی با سایر کلانشهرها و دولت، زمینه‌ای برای پیش‌بینی منابع درآمد پایدار، نه از محل منابع بودجه عمومی، برای شهرداری‌ها دیده و تصویب شود.

شهردار شیراز ضمن بیان اینکه شهرداری شیراز تلاش دارد حتی‌الامکان به سمت تغییر کاربری حرکت نکند، گفت: عده‌ای در شیراز به‌دنبال زمین‌های آزاد برای ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری نیستند؛ این افراد باغ‌ها را که دارای قیمتی کمتر از اراضی آزاد است، انتخاب کرده و بعد برای تغییر کاربری فشار می‌آورند.

اسکندرپور اعتقاد دارد که کاهش میل به سرمایه‌گذاری به‌دلیل کاهش ارزش‌افزوده ساخت و ساز مسکن مشکل مشهود شهر شیراز به‌شمار می‌رود و باید برای این مهم نیز چاره‌اندیشی کرد.

شهردار شیراز همچنین از محله‌های آسیب‌پذیر در جنوب و شرق شیراز به‌عنوان یکی دیگر از معضلات این کلانشهر یاد و اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر خود را متولی شهر می‌داند و نمی‌تواند نسبت به پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی در این شهر بی‌تفاوت باشد.

اسکندرپور با تاکید براینکه در بودجه‌ی آینده رویکرد اجتماعی بودن شهرداری مد نظر قرار می‌گیرد، رویکرد خدماتی صرف را از ایرادات شهرداری‌ها دانست و با بیان اینکه بخشی از این نوع نگاه به قانون شهرداری‌ها باز می‌گردد، از تلاش برای توجه جدی به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در دوره‌ی مدیریت شهری شیراز خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار