رییس بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به وضعیت این شهرستان به لحاظ آسیب‌های اجتماعی،‌ توجه به راهکارهای حل مشکلات اجتماعی در ابعاد مختلف را یک ضرورت و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق دانست.
کد خبر: ۵۵۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 15 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آزرمی در جمع اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، گفت: اثرات ناشی از اعتیاد، فروپاشی خانواده، همسرآزاری و .... باید مد نظر قرار گرفته و همه توان خود را برای رفع این آسیب‌ها به‌کار بندیم.

آزرمی استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی، خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای راهکارهای رفع آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی را خواستار شد.

او با ابراز خرسندی از اینکه نگاه مدیران جدید مجموعه‌ی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، نگاهی انسان‌محور بوده و براین اساس رفع آسیب‌های اجتماعی اولویت شده است، گفت: ساماندهی نقاط و محله‌های آلوده و آسیب‌پذیر یک موضوع مهم به‌شمار می‌رود.

آزرمی در عین‌حال گفت: باید توجه داشت که ساماندهی مناطقی نظیر بافت فرسوده شیراز را با همین مهاجران و اتباع بیگانه‌ی ساکن دنبال می‌کنیم؟ در این صورت یعنی ما آنان را پذیرفته‌ایم و به آنان رسمیت بخشیده‌ایم.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: اگر قرار باشد بافت‌های فرسوده شیراز با ساکنان کنونی آن و اتباع بیگانه ساماندهی شود، تثبیت این محله‌ها کار دشواری خواهد بود.

وی اعتقاد دارد که اگر شورای پنجم و مدیریت شهری شیراز بتواند در مدت مسئولیت خود تنها بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شیراز را مدیریت کرده و ساماندهی کند، اقدامی ماندگار و تاثیرگذار را انجام داده است.

آزرمی در خصوص معتادان متجاهر نیز گفت: با راه‌اندازی سایت سلامی برای نگهداری معتادان متجاهر و مزمن و سپرده شدن مدیریت کار به بهزیستی، مردان معتاد با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری و در این مکان ساماندهی شده‌اند.

او با اشاره به استمرار این حرکت، گفت: برآورد بهزیستی آن است که حدود 70 تا 100 زن معتاد متجاهر در نقاط مختلف و خصوصا آلوده شیراز وجود داشته باشند.

آزرمی اعتقاد دارد که به‌دلیل جمع‌آوری اکثر قریب به اتفاق مردان معتاد متجاهر از سطح شهر، حضور زنان معتاد نمود بیشتری پیدا کرده‌ است؛ لذا در گام بعدی باید ساماندهی این گروه به شکل ویژه مد نظر قرار گیرد.

رییس بهزیستی شهرستان شیراز در عین‌حال معتقد است که بحث معتادان متجاهر نیازمند غربالگری دقیق است زیرا اکثر این معتادان شیرازی و حتی فارسی نیستند، لذا باید بعد از شناسایی، به استان‌ها و شهرهای خود بازگردانده شوند.

این کارشناس مسائل اجتماعی همچنین لزوم توجه به تاثیرات ساماندهی سیما و منظر شهری بر شهروندان را یادآور شد و گفت: نورپردازی در هر شهری باید متناسب با همان شهر و شهروندان ساکن در آن باشد.

آزرمی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تکنیک‌های علم روانشناسی در شهر آرایی و نورپردازی و ایجاد المان‌های بصری، گفت: در استفاده از نورها باید متناسب با روحیه و فرهنگ مردم هر شهر اقدام و به تفاوت‌ها توجه دقیق کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار