عضو شورای شهر شیراز گفت: موضوع فقر در حوزه وظایف ما نیست و ما هم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم، اما در دو موضوع تبعیض و فساد امروز پنج ماه از حضور ما در شورا می‌گذرد، نمی‌دانیم چه کرده‌ایم، گویا گستردگی تبعیض و فساد تا حدی است که می‌رود تا ما را هم ببلعد.
کد خبر: ۵۵۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 16 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:سید عبدالرزاق موسوی در صحن شورای شهر شیراز اظهار داشت: با توجه به اهمیت برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهرداری، انتظار می‌رفت تاکنون و پس از گذشت چندین ماه برنامه تهیه و به شورا تقدیم می‌شد که متأسفانه محقق نشده است.

وی ادامه داد: از شهردار می‌خواهم که پیش‌ازاین در تقدیم برنامه تأخیر نشود زیرا لایحه بودجه سال 1397 نیز دچار مشکل خواهد شد.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: با کمال تأسف کاهش شدید درآمد شهرداری که در نتیجه وابستگی به ساخت‌وساز است، باعث شده که بخش مهمی از درآمد پیش‌بینی‌شده در بودجه 1396 تحقق نشود و لذا بودجه سال 1397 با در نظر گرفتن واقعیت‌های اقتصادی کشور و درآمد شهرداری باید تنظیم شود.

موسوی گفت: در تنظیم برنامه پنج‌ساله سوم و لایحه بودجه 1397 افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و کوچک کردن شهرداری باید موردتوجه قرار گیرد، با توجه به انقباضی بودن لایحه بودجه 1397 باید هم در ایجاد منابع جدید درآمدی و هم در کاهش هزینه‌ها راهکارهای جدی پیش‌بینی و با عدد و رقم در لایحه نشان داده شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز بیان کرد: از اقدام شهردار در انتخاب مدیران جدید مناطق 10، 6 و 4 شهرداری از میان نیروهای باسابقه شهرداری و اعتماد به این عزیزان تشکر نموده و امید است این روش ادامه، نهادینه و قانونمند شود.

وی تصریح کرد: افزایش بی‌رویه و همچنین غیرقانونی به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری که هیچ‌گونه تناسبی با مأموریت شهرداری و حجم فعالیت آن نداشته است، مشکلات عدیده‌ای را برای شهر و به‌ویژه افزایش هزینه‌ها و ناکارآمدی شهرداری ایجاد کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: حجم بالای درخواست به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری به دلیل مشکلات بیکاری، حجم نیروهای مازاد درحالی‌که شهرداری بخشی از فعالیت‌ها را برون‌سپاری کرده است، عدم تناسب رشته تحصیلی و پست‌های اشغال‌شده در برخی موارد که موجب افزایش هزینه و کاهش بهره‌وری شده است، به‌کارگیری نیروهایی کم‌تجربه در پست‌های ثابت سازمانی که نقض مقررات موجود است، ادامه کار نیروهای بازنشسته در شهرداری، مأموریت از سایر سازمان‌ها به شهرداری، عدم تعهد دولت در تأمین بخشی از منابع مالی شهرداری، این‌ها عمده مشکلات موجود در ساختار نیروی انسانی شهرداری است.

این عضو شورای شهر شیراز ابراز داشت: از شهردار می‌خواهیم نسبت به به‌کارگیری هرگونه نیرویی برخلاف مقررات و بدون مجوز و ضرورت در شهرداری خودداری نموده و اقدامات شورای استخدامی شهرداری را در صدور مجوز به‌کارگیری برخلاف مقررات و مصالح شهرداری متوقف کند.

عضو کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز تصریح کرد: با عنایت به اینکه بخش عمده سهام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متعلق به شهرداری است و از طرفی قراردادهای مختلفی ازجمله قرارداد موسوم به c-pay مربوط به پارک حاشیه‌ای خودرو بین شهرداری و سازمان مذکور منعقدشده است، تقاضای ارائه گزارش مستندی از نحوه اجرای این قرارداد و فعالیت‌های مالی و قراردادهای سازمان مذکور را دارم.

وی ادامه داد: املاک بسیاری از مردم در مسیر طرح‌های تملکی شهرداری قرارگرفته است و شهرداری با استناد به قانون شهرداری موظف است در صورت نیاز ظرف مدت 18 ماه نسبت به تملک این املاک اقدام کند و به نظر می‌رسد به دلیل محدودیت‌های مالی موفق به تملک نشده است، از شهردار شیراز مصرانه می‌خواهیم نسبت به تعیین تکلیف این املاک اعم از تملک و یا آزادسازی آن‌ها اقدام و به حقوق خصوصی مردم توجه کند.

موسوی به مشکلات پیمانکاران نیز اشاره کرد و از شهردار شیراز درخواست کرد تا برای جلوگیری از ورود ضرر و زیان غیرقابل‌جبران به پیمانکاران چاره‌ای بیندیشد.

این عضو شورای شهر شیراز در پایان گفت: یکی از شعارهای ما در شورای پنجم و شهرداری شیراز مبارزه با فساد و تبعیض بوده است، سه پدیده شوم و به‌هم‌پیوسته فساد، تبعیض و فقر تهدیدکننده تمامی ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی و موجودیت جامعه است، موضوع فقر در حوزه وظایف ما نیست و ما هم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم، لیکن در دو موضوع تبعیض و فساد امروز پنج ماه از حضور ما در شورا می‌گذرد، نمی‌دانیم چه کرده‌ایم، گویا گستردگی تبعیض و فساد تا حدی است که می‌رود تا ما را هم ببلعد، از اعضای شورا و شهردار می‌خواهم در این جهت چاره‌ای بیندیشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار