یلدا راهدار اضافه کرد: تاکنون بسته مدون و مشخصی برای معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری استان وجود ندارد و کتابچه هایی به صورت پراکنده در بخش های مختلف تهیه شده است اما معرفی همه پتانسیل های استان نیست.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 17 January 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اتاق شیراز: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز در جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری فارس و اوکراین گفت: استان فارس در بخش کشاورزی و کشت فراسرزمینی، آموزش، انرژی، پزشکی و گردشگری پتانسیل های قابل توجهی دارد که می تواند همکاری خوبی با فعالان بخش خصوصی کشور اکراین داشته باشد.

خسرو فروغان افزود: باتوجه به اینکه استان فارس در بخش کشاورزی با مشکل کمبود آب روبروست نیاز است کشت فراسرزمینی مورد توجه جدی با کشورهای مختلف از جمله اکراین که از خاک حاصلخیر برخوردار است، قرارگیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه روند سرمایه گذاری در استان بسیار طولانی است که در چنین شرایطی که فعالان بخش خصوصی کشور اکراین علاقه مند به سرمایه گذاری در استان شده اند، باید شرایط حضور آنها تسهیل شود.

فروغان اظهارداشت: باید برای ارائه بسته های مناسب سرمایه گذاری به کشور اکراین داشته ها و توانمندی های استان و نیازهای بازار آن کشور بررسی شودتا بتوانیم بازار پایداری را برای صادرات داشته باشیم که در این زمینه کمیته یا مرکز تسهیل تجاری ایجاد شود.

عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: تقویت روابط اقتصادی ایران و اکراین در دستور کار است و فعالان اقتصادی هر دو کشور تمایل به همکاری و سرمایه گذاری دارند که ما نیز در استان فارس این مهم را با ارائه بسته های سرمایه گذاری مناسب با جدیت دنبال می کنیم.

یلدا راهدار اضافه کرد: تاکنون بسته مدون و مشخصی برای معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری استان وجود ندارد و کتابچه هایی به صورت پراکنده در بخش های مختلف تهیه شده است اما معرفی همه پتانسیل های استان نیست.

وی عنوان داشت: باید فرصت های سودآورد استان فارس برای همکاری با فعالان اقتصادی کشور اکراین در بخش های مختلف به آنها ارائه شود که نحوه ارائه این فرصت ها حائز اهمیت است.

راهدار افزود: تلاش می کنیم بسته های مناسبی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و کشت فرا سرزمینی برای همکاری دو جانبه اقتصادی بین کشور اکراین و استان فارس تعریف و ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از اهداف اتاق شیراز برای بخش صادرات استان در سال 97، افزایش تعداد و حجم صادرات است که در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام شده است.

وی اظهارداشت: امروز مدیریت بازار هدف یکی از اصول اولیه بحث تجارت است که کاری شخصی و دولتی نیست لذا شرکت های مدیریت صادرات در استان این کار را انجام می دهند

خداداد رحیمی مدیر کل گمرکات استان فارس هم گفت: قوانین ما در حوزه سرمایه گذاری دست و پاگیر است که برای جذب سرمایه گذاری نیاز به تسهیل قوانین داریم و این درحالی است که ما آماده همکاری با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور اکراین برای حضور در استان فارس هستیم.

مدیر شرکت مدیریت صادرات ایتسیا نیز گفت: کشور اکراین یکی از فرصت های مناسب و استراتژیک برای سرمایه فعالان اقتصادی استان فارس است که باید با تدابیر به گونه ای رفتار شود که از این فرصت استفاده شود.

شهرام معین فر اضافه کرد: فعالان اقتصادی فارس در دو بخش صادرات محصولات و سرمایه گذاری می توانند در اکراین حضور موفقی داشته باشند که بخش هایی از جمله کشاورزی، صنایع مرتبط با حوزه انرژی- فولاد و گاز، تکنولوژی و ماشین آلات می توانند تعامل خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور اکراین، هرگونه سرمایه گذاری فعالان اقتصای ما در کشور اکراین باید بر اساس تفاهم نامه های بلند مدت اقتصادی انجام شود تا پایدار و سودده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار