رییس دفتر مطالعات کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: متاسفانه در حال حاضر عمده گیاهان دارویی تولید شده در استان فارس، به شکل خام صادر می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 17 January 2018

محمدحسن طلعتی در جلسه‌ی مشترک کمیته‌ی گیاهان دارویی، صادرات و خوشه‌های صادراتی، گفت: صدور مواد و محصولات خام چندان ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند حال آنکه صادرات محصولات فرآوری شده گیاهان دارویی، دارای ارزش‌افزوده بسیار بالایی است.

طلعتی گفت: متاسفانه استان فارس در وضعیت خشکسالی به سر می برد که در این میان گیاهان دارویی به دلیل نیاز به آب کم، یکی از گزینه های مناسب برای کشاورزی استان است .

وی افزود: باید از صادرات و خام فروشی گیاهان دارویی جلوگیری شود زیرا گیاهان دارویی ما به کشورهای مبدا ارسال می شود و پس از فرآوری به محصولات زیادی تبدیل و به اسم آن کشورها وارد بازار می شود .

طلعتی با اشاره به مزیت اقتصادی وارزش آفرینی خوب گیاهان دارویی برای استان فارس اظهارداشت: تلاش می کنیم راهکارهای غیر خام فروشی را برای بخش گیاهان دارویی استان تعریف کنیم که کشاورزان ما بتوانند از این بخش صادرات بیشتر و ارزآوری مطلوبی داشته باشند .

وی اضافه کرد: باید به بحث گیاهان دارویی در استان به عنوان یک مزیت اقتصادی نگاه شود و مسایل موجود در راه فرآروی این محصول در استان هموار شود که توجه به این مهم در مباحث رونق اقتصادی و اشتغال استان موثر است .

رییس دفتر مطالعات کشاورزی و آب اتاق شیراز ادامه داد: باتوجه به غنی بودن استان فارس در گیاهان دارویی، این بخش باید به عنوان یک مزیت درامدزا برای استان درنظر گرفته شود و سازوکارهای تقویت آن ایجاد شود .

طلعتی گفت: یکی از مباحث مهم در صادرات گیاهان دارویی، بحث بازاریابی و برند سازی است که نیاز است بازاریابی این محصولات نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم بازارهای پایداری را برای تولیدات گیاهان دارویی استان داشته باشیم

اارزب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار