مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: تاکنون 12 هزار تن پنبه از کشاورزان داراب خریداری و 50 درصد پول محصول، به کشاورزان پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۵۵۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:عبدالله سیدی امروز اظهار داشت: سال گذشته بذر خارجی در شرایط اقلیمی داراب عملکرد خوبی در کشتزارهای پنبه داشت و کشاورزان دارابی برای توسعه کشت این محصول ترغیب شدند بنابراین امسال سطح زیر کشت پنبه افزایش چشمگیری داشته است.

وی بابیان اینکه امسال خرید پنبه به‌صورت تضمینی انجام می‌شود، ادامه داد: خرید پنبه باید توسط اداره تعاون روستایی صورت گیرد اما ازآنجاکه این اداره امسال توان خرید نداشته شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب(مالک دو کارخانه در داراب و فسا) به‌عنوان مباشر برای این امر اعلام آمادگی کرده است و محصول را از کشاورزان خریداری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: تاکنون 12 هزار تن پنبه از کشاورزان داراب خریداری و 50 درصد پول محصول، به کشاورزان پرداخت‌شده است.

سیدی با اشاره اینکه شرکت پنبه‌کاران داراب محصول کشاورزان فسا، زرین‌دشت، لار، سروستان و استهبان را نیز خریداری می‌کند، خاطرنشان کرد: بخش اعظم محصول پنبه توسط شرکت پنبه‌کاران خریداری می‌شود اما برخی از کشاورزان نیز محصول خود را از طریق واسطه‌ها به فروش می‌رسانند.

وی معضلات برداشت پنبه به روش دستی را یادآور شد و بیان کرد: تعداد کم کارگر پنبه چین و هزینه بالای برداشت پنبه به روش دستی، سرعت برداشت را کاهش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی داراب ادامه داد: امسال چهار دستگاه کمباین برای برداشت پنبه به کار گرفته‌شده اما به نسبت افزایش سطح زیر کشت این دستگاه‌ها کافی نبوده و برای خرید پنبه چین و کمباین جدید پیگیر یارانه و تسهیلات هستیم.

سیدی ضمن قدردانی از بردباری و همکاری کشاورزان درروند فروش پنبه تصریح کرد: امسال واسطه‌ها و تجار برای خرید پنبه کمتر اقدام کردند و این موضوع باعث شده کشاورزان بیشتر در قالب خرید تضمینی محصول خود را به کارخانه‌های پنبه بفروشند و در صف‌های طولانی مقابل کارخانه‌های پنبه در فسا و داراب منتظر بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار