جمال رازقی :سازمان بازرسی استان برای هر واحد تولیدی در استان که رو به تعطیلی است وارد میدان شده و دلایل تعطیلی آن را پرس‌وجو و بررسی کند که چه کسانی چوب لای چرخ تولید و واحد تولیدی گذاشتند و با این موارد برخورد شود.
کد خبر: ۵۵۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:جمال رازقی در دیدار مدیرکل بازرسی استان فارس، اظهار داشت: سازمان بازرسی به‌جای بازرسی‌های رایج، در حمایت از تولید به‌گونه‌ای متفاوت با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برخورد کند که در قبال تولید چه کرده‌اند.

وی افزود: سازمان بازرسی استان برای هر واحد تولیدی در استان که رو به تعطیلی است وارد میدان شده و دلایل تعطیلی آن را پرس‌وجو و بررسی کند که چه کسانی چوب لای چرخ تولید و واحد تولیدی گذاشتند و با این موارد برخورد شود.

رئیس اتاق شیراز گفت: اقتصاد کشور در وضعیت مناسبی نیست و اگر تولید به‌عنوان پاشنه آشیل اقتصاد کشور موردحمایت قرار نگیرد، آینده شاهد خسران خواهیم بود.

رازقی مطرح کرد: به‌جای حمایت از تولید، بحث ایجاد اشتغال از سال‌های گذشته تاکنون موردتوجه دولت‌ها بوده که در این زمینه نیز تنها شاهد عدم تخصیص درست منابع اعتباری بودیم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر سهم تولید از محل تسهیلات بانکی تنزل و به 19 درصد رسیده است، تصریح کرد: امروز بخش تولید ما در کشور به دلیل فشارهای نظام بانکی، نظام مالیاتی، تأمین اجتماعی و بدنه بزرگ دولت با بحران قیمت تمام‌شده مواجه است که قدرت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را از بخش تولید ما گرفته است.

رئیس اتاق شیراز ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها در حال حاضر جایگاه استان فارس در فضای کسب‌وکار با تعامل مناسب با مدیران استان از رتبه 25 به جایگاه سوم صعود کرده است که این نشان از همت فعالان اقتصادی استان است.

رازقی بابیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی به بهانه ترس از اداره بازرسی استان، از همکاری با واحدهای تولیدی سرباز می‌زنند، خاطرنشان کرد: قوانین مشخصی برای حمایت از تولید وجود دارد که برخی از دستگاه‌ها به بهانه از ترس از اداره بازرسی اقدام به سنگ‌اندازی و عدم‌حمایت از واحدهای تولیدی می‌کنند.

وی بابیان اینکه نیاز است برای پیگیری مشکلات بخش خصوصی کمیته مشترکی در اتاق شیراز برگزار شود، افزود: سازمان بازرسی استان توجه ویژه به عوامل عدم‌حمایت از تولید، چگونگی محاسبه سود در نظام بانکی و بخش میراث فرهنگی و گردشگری در استان را در دستور کار خود قرار دهد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: سازمان بازرسی دو مأموریت اساسی برخورد با تخلف و نظارت بر حسن انجام امور را بر عهده دارد که این سازمان باید از کار نکردن و عدم ارائه خدمت به مردم در برخی دستگاه‌های اجرایی را به بهانه عدم انجام تخلف و ترس از بازرسی، جلوگیری کند.

محمدصادق حمیدیان تصریح کرد: دولت‌ها، نمایندگان مجلس و بسیاری از مسئولان در ادوار مختلف به‌منظور ایجاد محبوبیت، اقدام به انجام فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های استحفاظی کرده‌اند که این‌کاره‌ای غیر کارشناسی، ضررهایی را به اقتصاد استان زده است.

وی مطرح کرد: نمونه این مهم، صدور مجوزهای پتروشیمی‌ها و یا ایجاد 57 شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس که از این تعداد تنها 14 مجموعه فعال و 5 مجموعه سودآور است که با توجه به کمبود آب در استان، این کار در خلاف روند توسعه استان قرار دارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به بدنه بزرگ دولت و وجود فساد در بدنه اداری، افزود: بدنه دولت باید کوچک شود زیرا بدنه بزرگ دولت یکی از عوامل ایجاد تخلف و جرم انگیزی است لذا سازمان بازرسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بخش اقتصاد استان را بررسی کند.

حمیدیان بیان کرد: مسائل موجود در عدم‌حمایت از تولید ازجمله قاچاق، فرارهای مالیاتی، تأمین اجتماعی، پیمانکاران بزرگ و بانک‌ها در استان باید موردتوجه و بررسی سازمان بازرسی قرار گیرد.

عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق شیراز گفت: در حال حاضر مسئله نخست کشور، بیکاری است که رفع این معضل تنها با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امکان‌پذیر است و زمانی این مهم محقق می‌شود که فساد در کشور کاهش یابد.

یلدا راهدار بابیان اینکه امروز برخی فساد در فضای کسب‌وکار را زرنگی می‌دانند، افزود: سلامت اداری با بازرسی، نظارت و ممیزی به دست نمی‌آید بلکه در این زمینه نیازمند تغییر نگرش، فرهنگ‌سازی و ترویج پاک دستی به معنای واقعی هستیم.

وی با اشاره به اینکه زنان مدیر جز مدیران پاک دست هستند و باید از پتانسیل زنان در بخش‌های مدیریتی بیشتر استفاده شود، عنوان تصریح کرد: باید مدیرانی که پاک ستی را ترویج و تشویق می‌کنند معرفی و مشخص شوند.

فریدون فرقانی عضو هیئت نمایندگان اتاق شیراز گفت: انتظار است سازمان بازرسی استان به‌طورجدی بر مصرف آب به‌ویژه در بخش صنعت توجه جدی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار